Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sossusvlei

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sossusvlei

Krachtige en strakke plaat. Helemaal top!
    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
    500px FaceBook

Comment

Na zoveel positieve reacties zal ik de ondankbare taak op mij nemen om ook nog wat kritische noten te plaatsen.

Ik ben hier zo vaak geweest, dat ik elke boom in Deadvlei herken en weet waar ie staat. Dit bijvoorbeeld is een van de kleinste en meest onderschatte boompjes in het gebied, en staat helemaal rechts achterin. Richting het zuid-oosten geschoten.

Het lage standpunt vind ik heel goed werken, net als de plaatsing van de boom en de subtiele wolken. Het exacte standpunt vind ik alleen niet ideaal; als je een heel klein beetje naar links was gegaan, dan waren alle takken bovenin de boom los van elkaar geweest. Tien centimeter was waarschijnlijk al genoeg geweest. Dat had wat mij betreft een sterkere vorm opgeleverd. Een ander voordeel daarvan was geweest dat de kleine, onderste tak meer richting het hoogste punt in de achtergrond was verschoven. Ik vind nu dat dat takje de duinlijn op een schijnbaar willekeurige manier doorsnijdt. Een heel klein beetje naar links en omhoog met de camera en die tak was netjes binnen de duinlijn gebleven.

Tenslotte vind ik de kleuren onderaan wat aan de gele kant - het lijkt erop dat dit een Lightroom conversie is. Klopt dat?

Hopelijk heb je hier iets aan.
      Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

Comment

Marsel van Oosten heeft wel gelijk....maar toch....vind het ne hele knappe!!
        Gr Pascale
        Eerlijkheid duurt het langst!!
        Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Volg marcel hier wel in, maar ik zie deze toch volgende week in den HOF zenne.
          Photography is a way to see the world in detail.
          Fotograaf op rust

Comment

heel mooi Steven
            krachtig contrasterende kleuren ;
            Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

Comment

je kent blijkbaar het klappen van de zweep marcel .
              in de exif zie je dat er niet met lichtroom is gewerkt vind ik persoonlijk minder goed .
              maar heb hier gewoon PH CS5.1 gebruikt . hou zo niet van voorgeprogrammeerde filtertjes .
              heb hier meer het buikgevoel gevolgd en niet zo zeer de regeltjes zoals ze zeggen . maar nu je het zegt komt die tak inderdaad door de duinlijn , en ga ik daar altijd op kijken
              nee hoor persoonlijk heb ik daar geen probleem me en vind ik het ook niet storend . Ik heb mij meer laten lijden door de schaduw van de boom die ik mooi de foto zie in gaan en voor diepte zorgt .
              ik weet het het is gene marcel van Oosten , maar nen Baghus toch bedankt voor uw vakkundige noten . vriendelijke groeten Steven .

ook aan al de rest bedankt voor de lovende commentaar

Comment

Een kus van de juffrouw en een bank vooruit...Ik snap niet waarom deze niet in de HOF staat deze week..Volgende keer dan maar ?
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Steven - mijn commentaar was uiteraard niet vervelend bedoeld. Van louter complimenten leer je niets, dus vandaar dat ik even wat kritiekpunten met je wilde delen. Doet niets af aan het feit dat het een mooie foto is. Hopelijk heb je je vermaakt in Namibië.
                  Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    ...Ik snap niet waarom deze niet in de HOF staat deze week..Volgende keer dan maar ?
                    Snap ik dus ook helemaal niet

Comment

Was zeker de moeite en ga volgende reis al terug plannen .
                      heb nog boompjes natuurlijk op de manier jij gezegd hebt michien de volgende post .
                      maar heb wel respect voor je eerlijke mening .
                      groetjes Steven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        Een kus van de juffrouw en een bank vooruit...Ik snap niet waarom deze niet in de HOF staat deze week..Volgende keer dan maar ?
                        hof selectie is van zaterdag tot zaterdag...dus volgende week staat ie er wel in vermoed ik
                        facebook

500px

Comment

Ik vind deze echt super! Heel mooi!
                          Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

Comment

Een hele mooie !!!

Ik volg Marsel wat het raken van die ene tak betreft, niet voor het kleine takje dat door de duinen schiet.

Je hoeft er niet meteen voor terug te keren, dat takje is al clonend gemakkelijk vrij te maken denk ik.
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

Comment

Die schaduw zit hier heel goed en ik vind het ook een heel belangrijk onderdeel in je compo, knap
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
                              X