Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
mooie opname maar had hier toch gegaan voor een lager (in getal) diafragma.
meen het begin van diffractie te zien.
deze lens presteert nl het beste op F10/F11.
grt,bouk.
Zeker een heel mooie qua compositie, ik zie graag de wolkenlijn "binnen hangen", met een tweede wolkenlijn ter ondersteuning.
M'n gevoel is evenwel dat bij een breedbeeldfoto je onderwerp toch ietkse gecentraliseerder mag liggen. Maw je onderwerp (die jammergenoeg niet scherp meer is, zie bouk's opmerking) ligt voor mij ietske teveel aan de rand.
Ik denk dat je hier keuzes moest maken in je compositie.
Ik veronderstel, moest je meer detail kunnen terughalen in het gewas voor de bomen, en mocht je de bomen, een tikkeltje minder hard aanzetten, dat je een meer gebalanceerde plaat tevoorschijn tovert.
Last edited by Vinnydizzy; 16 september 2012, 11:38.
Reden: leren trager typen en minder fouten maken ;-)
Mooi plaatje...knap die dreiging...maar idd...mis wat scherpte.
Gr Pascale
Bedankt Kristof en Pascale voor jullie reacties, ga is uitvissen hoe dat zit met die scherpte, er was heel veel wind dus denk dat het vooral daar aan lag, dom van me.
mooie opname maar had hier toch gegaan voor een lager (in getal) diafragma.
meen het begin van diffractie te zien.
deze lens presteert nl het beste op F10/F11.
grt,bouk.
Bedankt Bouk voor je bemerking, die neem ik volgende keer mee
Zeker een heel mooie qua compositie, ik zie graag de wolkenlijn "binnen hangen", met een tweede wolkenlijn ter ondersteuning.
M'n gevoel is evenwel dat bij een breedbeeldfoto je onderwerp toch ietkse gecentraliseerder mag liggen. Maw je onderwerp (die jammergenoeg niet scherp meer is, zie bouk's opmerking) ligt voor mij ietske teveel aan de rand.
Ik denk dat je hier keuzes moest maken in je compositie.
Ik veronderstel, moest je meer detail kunnen terughalen in het gewas voor de bomen, en mocht je de bomen, een tikkeltje minder hard aanzetten, dat je een meer gebalanceerde plaat tevoorschijn tovert.
Thx Bruno, interessante opmerkingen, ga er is mee aan de slag en neem ze zeker mee voor een volgende shoot
Comment