Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cap Blanc Nez

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cap Blanc Nez

Ben een paar keer terug komen kijken want vond het aan de ene kant een prachtplaat, maar aan de andere kant miste ik iets. Maar ik ben er uit: het origineel maar dan wel wat bijgescherpt (vooral het zand op de voorgond mist het)!
    Compo is prachtig, de lichte overbelichting kan ik wel smaken en er zit een heerlijke dynamiek in de lucht. Klein puntje: Een paar stappen vooruit zodat je de top van de reflectie had ipv ht middenstuk was nog beter geweest.
    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
    500px FaceBook

Comment

[QUOTE=Codon;3642408]Ben een paar keer terug komen kijken want vond het aan de ene kant een prachtplaat, maar aan de andere kant miste ik iets.
      ...
      Ik denk dat ik de tussenversie verkies, de andere versies zijn te artificieel voor mij.

Comment

voor mij de klik
        eos 600 d
        lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Komt helemaal niet natuurlijk over. Heb dan ook eens het histogram bekeken en de twee kanten zijn erover. Te donker op de donkere partijen en te licht op de licht. voor mij mogen ook de grijstonen wat minder scherp. Sorry maarten maar jij kunt daar wel tegen he? Ik mis ook wat gevoel hiet in die plaat
          Groetjes Hilde
          http://hildeg.smugmug.com/

Comment

5 aug, dan ben jij het niet waarmee ik in "statief-botsing" kwam op 't strand daar Ik was 'r vorige zaterdag (18de dus) en vorige maand de 26ste.

De klik is de beste, ik zoe trouwens geen gaten in een derde update zie het nog voorkomen af en toe en misschien de minderen achter link parkeren dan
            Webstek in opbouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door [Maarten] Bekijk bericht
              Nogmaals bedankt allemaal. Bouk je mag je reactie gerust even verklaren, ik geloof dat ik je niet helemaal volg.
              zover schuiven dat je alleen nog contouren ziet.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik wil iedereen nog eens bedanken voor de rijke commentaar. Weer iets uit opgestoken. Als formaliteit heb ik de "klikversie" er nu ook bijgezet en de eerste update (met hard contrast) achter linkje gezet.
                @Hilde: tuurlijk kan ik er tegen. En ik ben er zeker van dat je me't bij gelegenheid wel eens zal uitleggen ook. Want ik volg je redenering niet helemaal. Er zijn inderdaad toegelopen en uitgebrande stukjes te zien. Maar dat zijn (zeker voor de hooglichten) echt wel pixelgrote puntjes. Bestaan er trouwens manieren om de grijstonen selectief of te verzachten of niet mee te verscherpen?

Ik heb het allemaal eens nagekeken in LR, en blijkbaar komen die stukken te voorschijn na het verscherpen en verkleinen. Voordien was er nauwelijks iets van te zien (op het bestand in originele grootte), dus dat moet ik nadien gemist hebben. Als er iemand dit kan verklaren, laat maar komen.

@ Codon: heel goeie tip, dat pasje vooruit. Dat zijn dingen die je achteraf pas merkt. Maar wel iets om op te letten.

groeten
                Maarten
                Last edited by [Maarten]; 23 augustus 2012, 13:37.

Comment

Working...
                X