Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phare de Ploumanac'h (+ update)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Phare de Ploumanac'h

Update is beter..maar mis toch nog scherpte...en die mensen moeten er zeker erop blijven ....het geeft een meerwaarde aan je foto!
    Gr Pascale
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door [Maarten] Bekijk bericht
      ja tuurlijk, maar die deur zit op de donkere zijde van de toren en dus in de schaduw en ziet er in de originele foto dus grijs uit. In werkelijkheid is de deur wit.
      Nog verscherpen? ik had al het gevoel dat ik hier op't randje aant werken was? Mag ik vragen welke verscherpingstechniek je gebruikt. Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar zo'n dingen.

groeten
      Maarten
      In de meeste gevallen gebruik ik het "Hoogdoorlaatfilter" in Ps.
      In zeldzame gevallen Sharpener Pro van Nik.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

OK, de eerste foto had smart sharpen in fotoshop, volgens een procedure die hier onlangs verscheen (verkleinen tot dubbele uiteindelijke grootte, smart sharpen: amount 150% - radius 0.3px. Daarna verkleinen tot uiteindelijke grootte en smart sharpen: amount 80% - radius 0.1px). De update had nog eens een verscherping in LR (24 - 0.5 - 49 - 100). Met de hoogdoorlaatfilter heb ik geen ervaring, maar zou het wel graag onder de knie krijgen. Kan je me daar een soort van beginnershandleiding (of tips, goed uitgangspunt) omtrent geven, mag ook via PM.

groeten
        Maarten

Comment

Zou je graag helpen Maarten, maar zit momenteel te wachten op mijn Ps CS6, ben onlangs overgestapt van PC naar Mac.
          Ik help u graag zodra ik weer over Ps beschik, help er mij aan denken.
          Zou er eigenlijk een tutorial moeten van maken want die vraag heb ik al verscheidene keren gehad.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

mortierke heeft hiervan toch een tut gemaakt om foto's te verscherpen voor het forum? Vind hem nu niet direct terug, maar mss kan Kurt zelf nog even een link zetten?

edit: ok Maarten had die blijkbaar al gevonden...
            facebook

500px

Comment

Working...
            X