Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ondertussen heb ik mijn frustratie over het misplaatsen van Stadarfjall al min of meer verteerd
Mooie foto Helen en zeker niet het gewone standpunt van de doorsnee toerist. Helaas is voor mij het Godafoss-beginsel geldig : "als ik aan de Godafoss sta is het er ******weer".
Iedereen weet intussen wel waarom deze waterval zo heet (met dank aan boer Thorgeir) maar een leuke anekdote is zeker de volgende : een paar jaar geleden is ene Shaun Baker er in geslaagd om meermaals deze waterval af te kayakken, er is een foto te vinden waar hij juist op de rand balanceert. In een interview vroegen ze hem waarom hij daarvoor precies naar IJsland kwam en hij antwoordde : "omdat dit daar niet verboden is".
Het interview (ik heb het hier ergens liggen) bevatte ook de veelzeggende zin : "ik stop niet voor het serieus mis gaat"
Shaun Baker is 's werelds meest beruchte wildwaterkayakker, Aldeyjarfoss was hem bijna fataal. Toen ik ervan hoorde heb ik direct gemaild naar vrienden, het antwoord kan worden samengevat in een paar woorden : "we have heard about this maniac", dixit Gudjón uit Akureyri.
heel knap qua compo, en zoveel mogelijkheden zijn er daar niet...
Maar als ik eerlijk mag zijn Helen, vind ik de blend niet zo geslaagd. Er zit een duidelijke halo rond de rotsen links en rechts aan de waterval en de voorgrond links is donkerder dan de voorgrond rechts...
Comment