's Avonds laat bij de Godafoss in IJsland
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Godafoss
Collapse
X
-
Godafoss
's Avonds laat bij de Godafoss in IJsland
vriendelijke groeten, Helen
Updated WWW.HELENICA.NL
---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----Labels: Geen
-
-
Re: Godafoss
Wat een pracht van een waterval zeg, goede sluitertijd gekozen. Heb je hem ook beeldvullend, ook wel benieuwd naar.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
-
Ondertussen heb ik mijn frustratie over het misplaatsen van Stadarfjall al min of meer verteerd
Mooie foto Helen en zeker niet het gewone standpunt van de doorsnee toerist. Helaas is voor mij het Godafoss-beginsel geldig : "als ik aan de Godafoss sta is het er ******weer".
Iedereen weet intussen wel waarom deze waterval zo heet (met dank aan boer Thorgeir) maar een leuke anekdote is zeker de volgende : een paar jaar geleden is ene Shaun Baker er in geslaagd om meermaals deze waterval af te kayakken, er is een foto te vinden waar hij juist op de rand balanceert. In een interview vroegen ze hem waarom hij daarvoor precies naar IJsland kwam en hij antwoordde : "omdat dit daar niet verboden is".
Het interview (ik heb het hier ergens liggen) bevatte ook de veelzeggende zin : "ik stop niet voor het serieus mis gaat"
Shaun Baker is 's werelds meest beruchte wildwaterkayakker, Aldeyjarfoss was hem bijna fataal. Toen ik ervan hoorde heb ik direct gemaild naar vrienden, het antwoord kan worden samengevat in een paar woorden : "we have heard about this maniac", dixit Gudjón uit Akureyri.
Comment
-
voorgrond mooi achtergrond een pak minder.
compo OK.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk berichtOrigineel standpunt, goede sluitertijd, evenwichtige compo
en prachtige kleuren
Comment
-
-
Mooi hoor...comp en sluiterstijd.
Gr Pascale
Comment
-
Wat een zalige foto; prachtige compositie met dat lage standpunt. Toppertje hoor
Comment
-
Ik vind hem mooi hoor! Mooie zachte kleur blauw zit erin!
Comment
-
-
heel knap qua compo, en zoveel mogelijkheden zijn er daar niet...
Maar als ik eerlijk mag zijn Helen, vind ik de blend niet zo geslaagd. Er zit een duidelijke halo rond de rotsen links en rechts aan de waterval en de voorgrond links is donkerder dan de voorgrond rechts...
Comment
Comment