Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
de lucht komt zo van het scherm binnen rollen !
en de discussie over de datum.... denk dat de foto in 2010 gemaakt is ; was een slecht jaar voor de boontjes ivm teveel regen
Wat de lucht betreft, daar ga ik niks aan veranderen. Het is de dramatiek van het moment, bovendien heb ik ook niks aangepast, behalve wat shadows opgetrokken om de donkere wolk toch ietsje op te lichten.
Ook het oranje zat in de lucht... Een paar shots later was het oranje verdwenen.
Inderdaad, heb de verkeerde action gebruikt voor de copyright
Sonja,
Lijkt mij ruis of artefacten van compressie.
Is dit in RAW genomen of in JPG ?
Om heel gericht hulp te krijgen stel ik voor dat je dit even bij "Ter zake" post of zo...
Oorspronkelijk geplaatst door SonjabelgiumBekijk bericht
Ik bedoel je niet te beledigen hoor met "kleur toveren in de lucht", eerder dat je ze zo goed weet vast te leggen dat het magie is Hetgene wat ik een flauw afkooksel van weet vast te leggen en hoop het te verbeteren. Blenden enzo doe ik (nog) niet, ik zou niet weten hoe eraan te beginnen Als daar de magie schuilt zal het zoeken worden voor mij ...
Lekker lui hier posten, kan de rest meteen meeleren hé?! Dit is de verkleinde versie maar hier is "het" fenomeen nog te zien in de linker bovenhoek bv. Het zou kunnen dat het normaal is hoor en dat ik gewoon teveel pixelpeep of ergens een instelling fout heb zitten Ik hoop erachter te komen ...
Ben ik te veel eisend of ik maak ik ergens een fout of vergeet ik iets in de verwerking? Ik hoop het te weten te komen Alvast bedankt!
-EDIT- even de volle formaten geupload, kan er maar van leren samen met anderen
Deze beelden heb ik ook nog met lichter maar ook het zelfde fenomeen : (geen goede foto hoor, ze waren bedoeld om te leren kleur in de lucht vast te leggen).
Ik heb de opname in beiden raw en Jpeg telkens Ik zal idd 's een topic starten erover, ik ben me nu aan het inlezen en oefenen in landschaps en de lucht is een belangerijk deel daarvan! Ik stuur u dan een berichtje met de link van het topic
Comment