Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Heftig weertje deze avond...
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Heftig weertje deze avond...
Wauw Wat een plaat he, Bewerking misschien iets te, maar what the F... het is gewoon machtige foto.
De boontjes gaan daar wel water krijgen.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Mag ik de grootmeester van het kleur in de lucht 's vragen hoe jij het kleur bekomt? Ik heb een plaat genomen bij Cap Gris Nez, de kleuren zitten erin, maar als ik ze verdiep/satureer krijg ik precies allemaal kleine streepjes in het kleur, geen lijnen maar korte streepjes. Verkleind beeld zie je ze niet meer maar op pixelniveau of zelfs op 50% wel ... Vast ergens een "weetje" op ze te voorkomen en wie beter om het te vragen dan jij die zo met kleuren kan toveren in luchten ...
Knappe plaat overigens van mottig weer op komst ... !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jos82Wauw Wat een plaat he, Bewerking misschien iets te, maar what the F... het is gewoon machtige foto.
De boontjes gaan daar wel water krijgen.
Bewerking is niet meer dan een eenvoudige blend uit 2 opnames.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door SonjabelgiumMag ik de grootmeester van het kleur in de lucht 's vragen hoe jij het kleur bekomt? Ik heb een plaat genomen bij Cap Gris Nez, de kleuren zitten erin, maar als ik ze verdiep/satureer krijg ik precies allemaal kleine streepjes in het kleur, geen lijnen maar korte streepjes. Verkleind beeld zie je ze niet meer maar op pixelniveau of zelfs op 50% wel ... Vast ergens een "weetje" op ze te voorkomen en wie beter om het te vragen dan jij die zo met kleuren kan toveren in luchten ...
Knappe plaat overigens van mottig weer op komst ... !
Kleuren tover ik nooit in de lucht. Geen idee wie ze erin tovert, ik leg ze alleen vast.
Kleuren kunnen en heel klein beetje opgetrokken worden, maar het wordt snel te veel om er natuurlijk uit te blijven zien, of je krijgt vreemde kleurverschuivingen.
Werken in TIFF 16bit geeft wel meer ruimte...
Comment
-
Voor mijn gevoel zit er hier wat meer drama/donkerte in de lucht dat het in werkelijkheid kan zijn, nu heb ik het niet gezien natuurlijk, Zou zelf absoluut hier de lucht ook wat extra hebben gegeven.
Dus geen probleem hiermee, vind het gewoon een knaller van een foto.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jos82Voor mijn gevoel zit er hier wat meer drama/donkerte in de lucht dat het in werkelijkheid kan zijn, nu heb ik het niet gezien natuurlijk, Zou zelf absoluut hier de lucht ook wat extra hebben gegeven.
Dus geen probleem hiermee, vind het gewoon een knaller van een foto.
Ik kon dit net uit 1 foto halen (de lucht bedoel ik), want eigenlijk vind ik het rechter deel nog iets te helder, waardoor ik nog een donkerder foto had willen gebruiken, maar dan was het links nog zwaarder.
Het is vooral deze zware contrasten tussen die zwarte donderwolk, en de blauwe lucht rechts die het doen voor mij.
Zoiets heb ik nog nooit gezien
Comment
-
Als je hierheen kijkt is het precies of er een heel zware storm op komst is en dat maakt het beeld hier zo sterk. Die frisse groenten die vernietigd bedreigen te worden.
knap knap 1 minpuntje je staat 2 jaar achter.... Zoek de fout.Photography is a way to see the world in detail.
Fotograaf op rust
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht...... 1 minpuntje je staat 2 jaar achter.... Zoek de fout.
.....
mooie opname.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
-
Prachtige foto Danny!
Ik denk wel dat het is omdat de foto 'maar' uit twee belichtingen bestaat dat de linkerhelft van de lucht zo dreigend is geworden.
Om overbelichting in de rechterhelft de voorkomen kwam de linkerhelft er zo dreigend uit.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DamaIk weet niet goed wat je bedoelt met streepjes maar geen lijnen. Kan je eens een vb mailen naar info at damafoto.be ?
Kleuren tover ik nooit in de lucht. Geen idee wie ze erin tovert, ik leg ze alleen vast.
Kleuren kunnen en heel klein beetje opgetrokken worden, maar het wordt snel te veel om er natuurlijk uit te blijven zien, of je krijgt vreemde kleurverschuivingen.
Werken in TIFF 16bit geeft wel meer ruimte...
Lekker lui hier posten, kan de rest meteen meeleren hé?! Dit is de verkleinde versie maar hier is "het" fenomeen nog te zien in de linker bovenhoek bv. Het zou kunnen dat het normaal is hoor en dat ik gewoon teveel pixelpeep of ergens een instelling fout heb zitten Ik hoop erachter te komen ...
http://dl.dropbox.com/u/75404096/son...IMG_5813-2.JPG (versie met lichtje verscherping - moest statief terug uitgehaald hebben om helemaal ragscherp te hebben)
http://dl.dropbox.com/u/75404096/son...G_5813-2.1.JPG met bijsatureren van de kleuren krijg ik dan dit.
Even een hoekcrop genomen : http://dl.dropbox.com/u/75404096/son...20HOEKCROP.JPG
Ben ik te veel eisend of ik maak ik ergens een fout of vergeet ik iets in de verwerking? Ik hoop het te weten te komen Alvast bedankt!
-EDIT- even de volle formaten geupload, kan er maar van leren samen met anderen
Deze beelden heb ik ook nog met lichter maar ook het zelfde fenomeen : (geen goede foto hoor, ze waren bedoeld om te leren kleur in de lucht vast te leggen).
Deze zou ik graag het kleur nog intenser maken maar helaas heel erg streepjesfenomeen dan
Last edited by Sonjabelgium; 30 juli 2012, 13:29.
Comment
Comment