Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geirangerfjord by day

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geirangerfjord by day

nog eentje om in vakantiestemming te blijven

update:

origineel

Last edited by Stoffograaf; 27 juli 2012, 14:19. Reden: bijplaatsen update
    groeten, Kristof
    Canon EOS 5D mkII

Re: Geirangerfjord by day

waarom een f6.3.
    nu heb je achteraf zichtbaar moeten verscherpen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

f6.3 zit in de scherpste zone van mijn lens bouk, dus daarom heb ik dat gedaan.
      meeste van mijn foto's zijn zo genomen, moet mijn foto's achteraf maar heel weinig verscherpen hoor.
      zal waarschijnlijk aan het verscherpen na het verkleinen liggen, is het er dan zo over? gebruik nochtans altijd dezelfde manier van verscherpen na verkleining.
      groeten, Kristof
      Canon EOS 5D mkII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
        f6.3 zit in de scherpste zone van mijn lens bouk, dus daarom heb ik dat gedaan.
        meeste van mijn foto's zijn zo genomen, moet mijn foto's achteraf maar heel weinig verscherpen hoor.
        hier F8 en vind ik beter:
        Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..

grt,bouk.

Comment

heb beide foto's eens op 100% bekeken in PS en kwa scherpte toch identiek hoor, maar de waterkrachtversie is achteraf minder verscherpt dan deze hier.
          er was hier wel een wit randje te zien, heb het weg gewerkt, mss moet ik toch eens minder gaan naverscherpen met die kleine versies

edit: hier een 100% zoom van het midden van beide foto's zonder verscherping: f8 en f6.3
          Last edited by Stoffograaf; 27 juli 2012, 09:54.
          groeten, Kristof
          Canon EOS 5D mkII

Comment

geeft goed idee over de schaal en de pracht vd fjorden
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
              geeft goed idee over de schaal en de pracht vd fjorden
              Inderdaad en een heel mooie prent, maar zou er een tikje meer contrast insteken.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

merci voor de reacties.

@ RF: had er al redelijk wat contrast bijgestoken omdat ie anders nogal plat was.
                maar heb een update waar de lichtverdeling wat beter zit, mss oogt die wat beter/frisser?

mag ik die er nu al bij posten, of is dat tegen het reglement en moet ik wachten tot morgen? ik hoor het wel als het niet oké is.
                groeten, Kristof
                Canon EOS 5D mkII

Comment

betere update.
                  grt,bouk.

Comment

merci voor de reacties.

@ RF: had er al redelijk wat contrast bijgestoken omdat ie anders nogal plat was.
                    maar heb een update waar de lichtverdeling wat beter zit, mss oogt die wat beter/frisser?

mag ik die er nu al bij posten, of is dat tegen het reglement en moet ik wachten tot morgen? ik hoor het wel als het niet oké is.
                    Moderator Note: Eén topic per dag, updates (eentje) mag je plaatsen als daarom gevraagd wordt, of om op suggesties in te gaan

Maar om op uw update terug te komen, maak die ietsjes donkerder.
                    Zet uw eerste update achter een link en de tweede update plaats je zichtbaar.
                    Eigenlijk blijft het uw keus, zolang er niet meer dan twee foto's zichtbaar zijn is alles ok.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

oké, thx.

heb de originele achter link gezet en de update vervangen door een ietsje donkerdere (-4 helderheid en +4 contrast).
                      groeten, Kristof
                      Canon EOS 5D mkII

Comment

.......

> een update van één foto in SC ( na vraag van een ander BL-lid, want het is de bedoeling dat je de voor jou perfecte foto post, dus niet met het idee dan je binnen de kortste keren gaat aanpassen ), ofwel in dezelfde post (#1 dus), ofwel in een volgende, is GEEN tweede foto, en laten we dus in SC. Maw, je kan NOOIT 2 jpg's tegelijkertijd posten.
                        grt,bouk.

Comment

bedankt bouk, ik wist dat je max 1 foto mag posten, maar wist het niet goed ivm update. thx!
                          groeten, Kristof
                          Canon EOS 5D mkII

Comment

Ook al zo`n mooie dit, kan ook zo als ansichtkaart dienen.
                            Vind de bewerking die je op je Noorwegen foto`s doet toch erg knap hoor.
                            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                            MIJN WEBSITE

Comment

bedankt voor het compliment jos82
                              groeten, Kristof
                              Canon EOS 5D mkII

Comment

Working...
                              X