Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
je hebt gelijk bouk, had hem al heel wat bijgelicht omdat het na het posten bijna allemaal dichtgelopen was...
zal eens zien wat er nog aan te doen valt, in PS zit er natuurlijk heel wat meer detail in.
Update is heel wat beter maar nog altijd donker.
PS : ik maak 95% van mijn foto's uit de hand
merci Paul, in PS heeft de foto veel meer detail, maar heb ter plaatse geen lichtere versie genomen, dus kan niet blenden
PS: ik maak 100% van mijn foto's uit de hand
merci Paul, in PS heeft de foto veel meer detail,
PS: ik maak 100% van mijn foto's uit de hand
Zit er bij jouw zo veel verschil tussen de foto in PS en de Jpeg hier? Moet zeggen dat ze bij mij toch vrijwel identiek zijn, gaat er toch wat verloren bij het uploaden lijkt me.
Grappig ik maak dan zeker 90% weer met statief, moet ook zeggen dat ik in Noorwegen vrijwel niemand met een statief zag, ik was daar echt een uitzondering. Soms niet handig dat ding continu meeslepen, maar heb er toch te veel profijt van, Zeker met langesluitertijd fotografie.
Update is stuk beter. Iets te donker ja, maar toch een mooie plaat, door het wat donkere geeft het wel een avondgevoel.
Zit er bij jouw zo veel verschil tussen de foto in PS en de Jpeg hier? Moet zeggen dat ze bij mij toch vrijwel identiek zijn, gaat er toch wat verloren bij het uploaden lijkt me...
merci jos82.
ja toch wel duidelijk een verschil, in mijn browser zijn de foto's ook altijd een beetje groener, ik gebruik chrome, welke gebruik jij?
Heel lang met een soortgelijk probleem geworsteld.
Sinds ik Firefox gebruik geen problemen meer.
Het lijkt er haast op dat de calibratieinstellingen gemaakt door mijn Spyder niet actief zijn in Internet explorer.
Chrome heb ik nooit gebruikt.
Heb nu zowel IE als Firefox op de computer, en ik vind het echt een wereld van verschil, zeker de moeite waard eens te proberen.
Edit: heb er destijds een topic voor geopend, moet je eens proberen de foto die in dat TOPIC staat downloaden. Bij mij zag die er in je eigen viewer heel anders uit kwa kleur, deze foto had dat heel extreem.
Inderdaad iets te donker. Je vroeg ook naar het standpunt? Had ik daar gestaan dan was ik waarschijnlijk nog lager gegaan en de horizon op 1/3e gepakt en met de diagonale lijnen naar de hoeken. Ik weet niet of dat beter was geweest maar dat is waarmee ik naar huis ging gekomen zijn
lol nog lager! dan lag ik in het water
ik stond daar op een houten pierke dat heen en weer schommelde, statief zou dus ook niet gewerkt hebben, moest wel een ietwat lichtere opname gemaakt hebben voor de details,
stom van me, maar zo heb ik goeie reden om eens terug te gaan
@ jos82, bedankt voor de info, heb je foto eens vergeleken ts viewer en chrome, heel veel verschil zit er niet op, alleen in chrome heel klein beetje meer gesatureerde kleuren en meer contrast.
ik ga je raad eens opvolgen en firefox proberen, thx!
Ot: inderdaad een beetje donker. Met zon'n dynamisch bereik ben je haast verplicht om te blenden. Naar compo was het inderdaad zellicht nog beter geweest om de diagonalen uit de hoeken te laten vertrekken, hoewel ik jouw compo absoluut niet slecht vind...
Off topic: ik gebruik chrome en sta soms ook verbaasd van het verschil in satuaratie als ik de foto open in PS....
Comment