Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleurverlies op het web

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kleurverlies op het web

Tijdens het uploaden van foto`s via picturepush naar hier heb ik vaak behoorlijk kleurverlies. Bovenstaande foto is hier een heel goed voorbeeld van.
    Save de foto maar naar je computer en bekijk hem in je viewer, bij mij is dit een wereld van verschil.

Mijn workflow is als volgt.
    Foto schiet ik in 14 bit Raw. ( kleuruimte Srgb )
    Importeren in LR, en de nodige bewerkingen hier.
    Bewerken verkleinen verscherpen in Photoshop CS5 met als instelling 16 bit Tif, Kleurruimte Srgb.
    Vanuit LR exporteren naar Jpeg en 8 bit kleurruimte Srgb.

Wat ik al geprobeert heb:
    Save image voor web in photoshop. Kleuren zijn iets anders maar nog lang niet zo verzadigd als orgineel plus exif gegevens zijn niet te lezen.
    Ik gebruik nu IE9, heb firefox geprobeerd ook hier geen verbetering in de kleur.

1 ding is duidelijk, het zit hem duidelijk in de kleuruimte van de browser, aangezien als je de foto opslaat de foto wel weer goed is.

Hoop dat er mensen met oplossingen zijn.
    Last edited by jos82; 4 mei 2012, 20:07.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

Re: kleurverlies op het web

Exif terug: kiezen voor "opslaan als".
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

[Mod-LesC]Foto niet (meer?) zichtbaar.[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Had blijkbaar de verkeerde foto verwijderd op picturepush.
        Excuses.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

Comment

wel goei foto

Comment

Foto is weer zichtbaar. Ik merk geen verschil tussen Safari of Firefox of (na downloaden) Voorvertoning op Mac. Wel geen volledige EXIFs voorhanden.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Foto is weer zichtbaar. Ik merk geen verschil tussen Safari of Firefox of (na downloaden) Voorvertoning op Mac. Wel geen volledige EXIFs voorhanden.
              Dankjewel, heb ondertussen op diverse fora over dit fenomeen aan het zoeken geweest, en het is een veel voorkomend probleem.
              Mensen met een Mac hebben dit probleem niet, en zien het verschil dus ook niet.
              Groot voordeel dus voor MAC gebruikers.
              MIJN WEBSITE

Comment

Working...
              X