Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Indrukwekkend mooi en knap hoe je de foto hebt gemaakt. Ik ben ook onder de indruk dat je dat met iedereen wil delen. Ik vergeet het bijna maar proficiat met je heel terechte HoF vermelding.
Groetjes Johan
Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van OostenBekijk bericht
Dank voor alle lovende reacties!
Je kunt de identieke versie hier posten.
Ben er eentje tegengekomen op 500px.....Zelfde locatie en techniek. Vorig jaar genome, minder goed, maar ook knap. Waarschijnlijk een van je workshop deelnemers. http://500px.com/photo/7838538
Zelfde locatie en techniek. Vorig jaar genome, minder goed, maar ook knap. Waarschijnlijk een van je workshop deelnemers.
Vandaar dat ik je ernaar vroeg. Als je dit op dit soort locaties, waar al een miljoenmiljard foto's zijn genomen, een originele foto probeert te maken, dan zitten de verschillen in de nuances. Ik ken de foto van Alex, want hij reageerde op 500px bij mijn versie (in de comments) dat ie die van mij zoveel beter vond. Niet dat dat er toe doet trouwens, maar zo kwam ik bij zijn foto terecht.
Er zijn uiteraard overeenkomsten, maar wat mij betreft zit het grootste verschil in het kleinste element: de persoon die ik heb toegevoegd. Daardoor voelt de foto compleet anders. Er bestaat, voor zover ik weet, geen enkele nachtfoto van Double Arch met een persoon erin, en daarmee is de foto uniek - dat was het uitgangspunt. Verder zijn natuurlijk ook de compositie, de veel grotere beeldhoek en de belichting heel verschillend.
Ik vind het persoonlijk erg leuk om doodgefotografeerde onderwerpen te fotograferen, omdat het mij dwingt om tot het uiterste te gaan om er iets bijzonders van te maken. Als je op een unieke locatie staat, dan is elke foto uniek - een stuk makkelijker. Ook leuk, maar anders.
Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van OostenBekijk bericht
Vandaar dat ik je ernaar vroeg. Als je dit op dit soort locaties, waar al een miljoenmiljard foto's zijn genomen, een originele foto probeert te maken, dan zitten de verschillen in de nuances. Ik ken de foto van Alex, want hij reageerde op 500px bij mijn versie (in de comments) dat ie die van mij zoveel beter vond. Niet dat dat er toe doet trouwens, maar zo kwam ik bij zijn foto terecht.
Er zijn uiteraard overeenkomsten, maar wat mij betreft zit het grootste verschil in het kleinste element: de persoon die ik heb toegevoegd. Daardoor voelt de foto compleet anders. Er bestaat, voor zover ik weet, geen enkele nachtfoto van Double Arch met een persoon erin, en daarmee is de foto uniek - dat was het uitgangspunt. Verder zijn natuurlijk ook de compositie, de veel grotere beeldhoek en de belichting heel verschillend.
Ik vind het persoonlijk erg leuk om doodgefotografeerde onderwerpen te fotograferen, omdat het mij dwingt om tot het uiterste te gaan om er iets bijzonders van te maken. Als je op een unieke locatie staat, dan is elke foto uniek - een stuk makkelijker. Ook leuk, maar anders.
Marsel, ik was niet diegene die dat zei dat je plaat niet uniek was....maar had je reactie erop gelezen. Toevallig stond die andere foto net op de eerste pagina van 500px, daarom dat ik het postte. Jouw foto's gaan verder waar de meeste stoppen. Je uitleg, voor mij, is overbodig.
een speciale plek als je het zo bekijkt
proficiat met je verdiende HoF
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment