Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Latefoss - Noorwegen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Latefoss - Noorwegen

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Hier is er maar één lichtbron, de zon.

Grtz, RF
    Is het van niet willen of van niet kunnen?
    Ook vanuit de schaduwgedeeltes komt er licht..
    Groeten!

500px / Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Dit is water afkomstig van een gletsjer en heeft altijd een andere kleur (turkoois) dan gewoon water, vooral in schaduw gedeelten goed te zien.
      Grtz, RF
      Daar ben ik nog niet zo zeker van, er zijn gletsjers die op rotsen liggen en bij afsmelten alleen gebroken rots achterlaten en vrij helder water leveren, andere liggen op een gruisachtige ondergrond en leveren het bekende typisch gekleurde "vuile" water.
      Ik heb het nog meegemaakt dat het gletsjerwater 's morgens drinkbaar was en na een warme dag erg troebel.
      Maar ook hier weer het bewijs dat mooi weer niet altijd ideaal is, een mens vraagt zich af hoe ze dat héééél vroeger deden, je weet wel : met van die analoge camera's.

Maar wat de Latefossen betreft, ik kan mis zijn maar is dit geen dubbelwaterval ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
        Is het van niet willen of van niet kunnen?
        Ook vanuit de schaduwgedeeltes komt er licht..
        Wow, sorry hoor.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Maar wat de Latefossen betreft, ik kan mis zijn maar is dit geen dubbelwaterval ?
          Latefoss is inderdaad een dubbele waterval Paul, maar als je die er volledig opwilt dan moet je ofwel een panofoto maken ofwel verder achteruit gaan staan en dan heb je de weg erbij en dat vond ik niet zo mooi.

De omstandigheden waarin deze foto gemaakt werd waren gezien de kracht van de waterval ook niet echt makkelijk.
          Door de grote verschillen in lichtintensiteit was een blend van drie opnames noodzakelijk maar op die plaats staat je lens na 5 seconden vol met druppeltjes door de waternevel. Het was dus richten, afdrukken, omdraaien, kijken op mijn histogram, lens schoonmaken, instellingen aanpassen, weer richten, weer afdrukken, enz... tot alles min of meer goed zat...

Wat die blauwzweem betreft, dat bekijk ik straks eens op mijn groot scherm
          Last edited by mortierke; 28 juni 2012, 16:52.
          vriendelijke groeten, Kurt
          Mijn foto's
          Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
            Latefoss is inderdaad een dubbele waterval Paul, maar als je die er volledig opwilt dan moet je ofwel een panofoto maken ofwel verder achteruit gaan staan en dan heb je de weg erbij en dat vond ik niet zo mooi.

De omstandigheden waarin deze foto gemaakt werd waren gezien de kracht van de waterval ook niet echt makkelijk.
            Door de grote verschillen in licht was een blend van drie opnames noodzakelijk maar op die plaats staat je lens na 5 seconden vol met druppeltjes van de waternevel. Het was dus richten, afdrukken, omdraaien, kijken op mijn histogram, lens schoonmaken, instellingen aanpassen, weer richten, weer afdrukken, enz... tot alles min of meer goed zat...

Wat die blauwzweem betreft, dat bekijk ik straks eens op mijn groot scherm
            Blij dat mijn gematigd-korte-geheugen nog werkt
            Je hebt daar idd de baan en weinig uitwijkmogelijkheden. Als je bovendien het stuifwater in je gezicht krijgt ben je snel uitverteld. Al mijn foto's van Dynjandifoss zitten om die reden al in de digitale hemel
            Maar wie niet waagt niet wint.

Maar zeg, hoe maken jullie de optiek snel schoon in zo'n omstandigheden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Maar zeg, hoe maken jullie de optiek snel schoon in zo'n omstandigheden ?
              Met een brillendoekje dat na een aantal keren schoonmaken ook kletsnat is...
              Mijn foto's

Comment

LOL !
                I know that feeling
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

Comment

'k Heb voor de liefhebbers een update geplaatst met een verminderde blauwzweem en 'k heb de foto ook wat extra verscherpt...
                  Mijn foto's

Comment

Haha, ik kan er van mee spreken. Watervallen zijn mooi, maar je moet de spray trotseren...

'k Heb voor de liefhebbers een update geplaatst met een verminderde blauwzweem en 'k heb de foto ook wat extra verscherpt...
                    Zit nu niet op een heel deftig scherm te kijken, maar vind de update een wereld van verschil!!! Heel knap!
                    facebook

500px

Comment

Wees gerust, ook op een gecal. scherm is de update toppie !
                      Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                      ...Zit nu niet op een heel deftig scherm te kijken, maar vind de update een wereld van verschil!!! Heel knap!
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

Comment

Update is helemaal top.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

Comment

ja héél knap die up
                          eos 600 d
                          lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Working...
                          X