Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Latefoss - Noorwegen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Latefoss - Noorwegen

Nog een Noors watervalletje.
    Door de pakken sneeuw die door het warme weer
    in spoedtempo aan het smelten waren
    stroomden de watervallen op volle kracht
    tijdens de tweede helft van mei.

Hieronder een update met een verminderde blauwzweem.

Last edited by mortierke; 28 juni 2012, 18:06.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Re: Latefoss - Noorwegen

Zeer knap gedaan.
    Prachtig warm licht te pakken hier, is denk ik geen gemakkelijke dit door de enorme lichtintensiteit verschillen.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

Comment

Een hele mooie en door licht en schaduw niet eenvoudig maar het is u weer aardig gelukt
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

mooi foto,
        alles zit erin, schaduw,zon blauwe lucht, groen en water.
        combo vind ik fijn om naar te kijken
        Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

Comment

Dit moet inderdaad geen eenvoudige geweest zijn met zo'n contrasten, maar het is je heel goed gelukt! Mooie compo!
          Alleen vind ik het verschil in kleurtemperatuur tussen boven en onder wat groot. Onderkant vind ik te blauw en teveel contrasteren tegen het warme licht aan de bovenkant. 't is misschien een kwestie van smaak maar ik zou proberen de warme kleuren door te trekken naar beneden (al zal dit wellicht niet eenvoudig zijn), en kan ik me perfect voorstellen dat het er in het echt zo uit zag...
          Last edited by Cytochrome; 27 juni 2012, 22:49.
          facebook

500px

Comment

Zéér knappe foto en aangenaam om naar te kijken.
            Mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

Comment

Ik volg de opmerking van Cytochrome volledig.

Zou de blauwzweem in de voorgrond (water, maar ook het groen) proberen temperen.
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

Comment

Die verschillen in kleurtemperatuur heb je inderdaad vaak bij foto's waarbij er 2 grote vlakken zon en schaduw zijn. Compositie vind ik meer dan geslaagd.
                Maar daar stopt het dan wel voor mij.
                Groeten!

500px / Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                  Ik volg de opmerking van Cytochrome volledig.
                  Me to.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hoe kunt u nu in een foto bovenaan een "juiste" witbalans hebben en onderaan een blauwe zweem?
                    Het is het één of het ander maar nooit beiden, of er moet bewerkt zijn.
                    Dit is water afkomstig van een gletsjer en heeft altijd een andere kleur (turkoois) dan gewoon water, vooral in schaduw gedeelten goed te zien.
                    Deze foto heeft een blauwe zweem over heel de foto en de foto mag bovendien wat verscherpt worden ook.
                    En verder is dit voor mij een heel mooie compo en had Kurt de belichting hier uitstekend onder controle.
                    Kortom na het wegwerken van de onvolkomenheden een top plaatje.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Hoe kunt u nu in een foto bovenaan een "juiste" witbalans hebben en onderaan een blauwe zweem?
                      Ik vermoed dat deze foto een blend is, gezien het grote dynamisch bereik...Maar ik kan het mis op hebben...
                      facebook

500px

Comment

Dit is water afkomstig van een gletsjer en heeft altijd een andere kleur (turkoois) dan gewoon water, vooral in schaduw gedeelten goed te zien.
                        Deze foto heeft een blauwe zweem over heel de foto en de foto mag bovendien wat verscherpt worden ook.
                        En verder is dit voor mij een heel mooie compo en had Kurt de belichting hier uitstekend onder controle.
                        Kortom na het wegwerken van de onvolkomenheden een top plaatje.

Grtz, RF
                        Niet akkoord Red Falcon.
                        Juist hetzelfde als je bv binnenshuis een foto neemt met links van je onderwerp een TL-lamp en rechts ervan een gloeilamp. Foute boel.
                        Groeten!

500px / Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                          Niet akkoord Red Falcon.
                          Juist hetzelfde als je bv binnenshuis een foto neemt met links van je onderwerp een TL-lamp en rechts ervan een gloeilamp. Foute boel.
                          Hier is er maar één lichtbron, de zon.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

.......Het is het één of het ander maar nooit beiden, of er moet bewerkt zijn.........

Grtz, RF
                            Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                            Ik vermoed dat deze foto een blend is, gezien het grote dynamisch bereik...Maar ik kan het mis op hebben...
                            Is goed mogelijk natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon

Hier is er maar één lichtbron, de zon.

Grtz, RF
                              Achteraan is de lichtbron de zon, vooraan niet, maar de blauwe lucht, en daar is die blauwe zweem van afkomstig. Net als bij sneeuw oogt het mooier als dit wat neutraler wordt.

De blauwzweem merken we ter plaatse minder op met ons blote oog, maar wordt wel extra versterkt op foto.
                              Last edited by Dama; 28 juni 2012, 12:37.
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

Comment

Working...
                              X