Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Ik ga voor de versie zonder tekst. Verder vind ik het wel een mooi plaatje. Het oplichten van de voorgrond met een zaklamp vind ik goed gevonden! De lucht vind ik toch wat leeg, de kleine hoeveelheid stipjes door de sterren vind ik net wat te weinig aanwezig om de lucht interessant genoeg te vinden. Nu voelt het daardoor toch als "loze" ruimte.
De lucht vind ik toch wat leeg, de kleine hoeveelheid stipjes door de sterren vind ik net wat te weinig aanwezig om de lucht interessant genoeg te vinden. Nu voelt het daardoor toch als "loze" ruimte.
Lijkt me niet meer dan logisch met al dat maanlicht. Daarbij staan er meer sterren dan zichtbaar zijn met het blote oog. Zelfs het asterisme 'the coathanger' zie je op de foto.
Lijkt me niet meer dan logisch met al dat maanlicht. Daarbij staan er meer sterren dan zichtbaar zijn met het blote oog. Zelfs het asterisme 'the coathanger' zie je op de foto.
Dit is zo, normaal gebruiken ze nooit de maan in de compositie, ik heb het hier wel eens gedaan, Had ik nu een gemaakt zonder de maan erop, dus met de situatie, een uur of twee ongeveer na zonsondergang en voor dat de maan opkomt, dan had ik meer sterren, de maan zorgt ervoor dat er sterren "verdwijnen". Ik had voor de maan "correct" te hebben nog een apparte kunnen maken, maar dan had ik nogaltijd de flare er rond dus heb ik hem maar zo gelaten. vond het uiteindelijk wel iets hebben. Volgende keer ga ik er nog eens meer tijd insteken om beter te maken en een andere betere locatie zoeken.
Photography is a way to see the world in detail.
Fotograaf op rust
Dan zijn er toch nog andere opties om het beeld nog wat interessanter te maken? Wachten bijvoorbeeld tot er een mooie wolk boven door het beeld schuift, of anders een moment kiezen waar de maan minder vol is en langere belichtingen mogelijk zijn.
Comment