Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Videograaf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De Videograaf

Marsel, hoedje af voor deze schitterende opname, en aan Daniëlla voor deze prachtige footage !!

De compositie is er weer knal op ! De videografe staat op een sterk punt, en vormt een mooi contrast (letterlijk en figuurlijk) met dit mooie landschap.

Ikzelf probeer steeds menselijke elementen (ook mensen) in landschappen te vermijden, en ben ervan overtuigd dat het zonder de persoon in beeld een minstens even mooie foto wordt.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

Comment

Wauw, ook een ongelofelijk knappe foto.

Video is ook erg leuk om te kijken, tof ook te zien hoe je zelf bezig met met de fotografie in die omstandigheden.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

Comment

Genieten
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Heel mooie foto en ik weet dat je graag de 'platgeschoten' locaties eens iets 'anders' mee geeft maar ik heb het toch meer voor het pure werk, maw de videograaf staat mij in de weg voor deze anders zeer mooie foto...
          D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
          500px FaceBook

Comment

Deze plaat is intrigerend, boeit enorm...
            Je videopresentatie is 'great'...ook de muziekondersteuning is zeer geslaagd; hou ik van...één woord: genieten !
            Mooi werk heb je daar in de barre kou getrotseerd !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
              Heel mooie foto en ik weet dat je graag de 'platgeschoten' locaties eens iets 'anders' mee geeft maar ik heb het toch meer voor het pure werk, maw de videograaf staat mij in de weg voor deze anders zeer mooie foto...
              Zeer zeker mee eens maar ik had het statief laten staan zonder de persoon om het beeld nog meer te ontmenselijken en toch een zeker contrast te behouden. Het kan ook nog dienen om een idee te krijgen van de verhoudingen en de grootte van de stukken ijs.
              Ik heb hier een paar beelden van het vloedbed van een gletsjer en soms vertel ik dan aan de mensen dat dit vanop zeer grote hoogte geschoten is want hier zie je nog "juist" de baan lopen. Grappig om te zien dat iedereen dan knikt voor akkoord terwijl de foto van op ooghoogte geschoten is (natuurlijk weer zonder statief - wat zei je Danny ? ).
              Het resultaat is natuurlijk compleet abstract en biedt geen enkele referentie. Het kon even goed de Skeidaràrsandur zijn vanuit een vliegtuig.

Comment

Je moet je in je nopjes voelen he, Paul, met al die Icelandposts...

Ik zie je genieten !!!

De groeten !

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                Zeer zeker mee eens maar ik had het statief laten staan zonder de persoon om het beeld nog meer te ontmenselijken en toch een zeker contrast te behouden. Het kan ook nog dienen om een idee te krijgen van de verhoudingen en de grootte van de stukken ijs.
                Ik heb hier een paar beelden van het vloedbed van een gletsjer en soms vertel ik dan aan de mensen dat dit vanop zeer grote hoogte geschoten is want hier zie je nog "juist" de baan lopen. Grappig om te zien dat iedereen dan knikt voor akkoord terwijl de foto van op ooghoogte geschoten is (natuurlijk weer zonder statief - wat zei je Danny ? ).
                Het resultaat is natuurlijk compleet abstract en biedt geen enkele referentie. Het kon even goed de Skeidaràrsandur zijn vanuit een vliegtuig.
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

Comment

lang leve die halve seconde sluitertijd. ik hou echt van dit soort zeefoto's.
                  en inderdaad de madam op de foto geeft een mooie impressie van de verhoudingen.
                  ik ben er persoonlijk nog nooit geweest en had nooit gedacht van de foto's dat de ijsblokken daar zo groot waren.
                  tof filmpje trouwens, heeft je vrouw nog nooit overwogen om met time-lapse te beginnen?

greets,

Jeroen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht

Je moet je in je nopjes voelen he, Paul, met al die Icelandposts...

Ik zie je genieten !!!

De groeten !
                    Tsja, jij kent mijn zwakke plek hé
                    Gisteren moet gaan spreken, vanavond weer. Volgende zaterdag vertrekken 4 vrienden naar IJsland die hun overnachtingsplaatsen hebben geboekt. Ik heb erg mijn best moeten doen om ze van de geplande route te doen afwijken.
                    Eind Juni vertrekt mijn dochter (niks geboekt), midden augustus komen IJslandse vrienden logeren. Gratis en voor niks en ze mogen mijn auto ook gebruiken gratis en voor niks (mits betaling van den petrol natuurlijk). Dat systeem met "ereschuld" werkt zeer goed. Verleden jaar mocht ik gratis in een boerderij logeren, om het even hoe lang, we hadden ze voor ons alleen. Wordt dag in dag uit verwarmd met alle comfort. Ik heb dat voor Jònas kunnen "goedmaken" door voor zijn zoon -met garagekorting- stukken voor zijn auto te bezorgen via via (zonder importtaks), het heeft hem 500€ bespaard.
                    Begin Juli vertrekt mijn Reismarkt compagnon, ook al zijn 5e of 6e keer.

Mijn eigen foto's van deze zomer staan nog onbewerkt en ongeselecteerd (jawel) op de harde schijf
                    Mijn wilde plannen voor volgend jaar zijn ook enigszins uitgesteld (kopen van een 4x4 en hem in het laagzeizoen door goei vrienden met tijd laten overbrengen met de boot (kost 2 dagen + 1 dag rijden). Dan zelf vliegen en de jeep inruilen in Keflavik en mid augustus hetzelfde met mensen die hem in het laagseizoen opnieuw met de boot kunnen meebrengen). Een 3x win situatie denk ik.
                    Ze moeten een vrij zachte winter hebben gehad want ik hoorde dat het Kjölur eergisteren al is opengegaan (enkel voor 4x4).

Deze zomer ben ik meegegaan met IJslandse vrienden met 4x4 in konvooi naar plaatsen die bij geen enkele reisorganisatie zijn bekend en in feite ook bij bar weinig buitenlanders. Eenmaal ik zover ben ga ik je nieuwsgierigheid wel eens kriebelen met foto's (je mag geen hoogtevrees hebben maar dat zit wel goed bij jou )

Omtrent Urbex : ik ben -op IJsland na- niet meer op stap geweest sinds de 25e juni van verleden jaar, remember Zeche XXL. Ik weet dat ik niet zo snel werk maar dit slaat blijkbaar alles. Een nieuw computersysteem (iMac) en een CS5.5 hebben daar weinig aan verbeterd, integendeel.
                    Ik moet tegenwoordig hard mijn best doen om mijn status te behouden in het milieu, ze hebben er serieus in gesnoeid maar ik zit er nog altijd bij .

De uitnodiging ligt nog altijd in de kast, geef me de tijd want medisch lukt dat hier niet al te goed.

Terug on-topic. (Eenmaal ik begin over IJsland ....)

Terug nu naar Jökulsàrlòn, ik ga Marsel toch eens contacteren ivm zijn minder gekende plekken, die zijn op dat moment van het jaar volgens mij totaal onbereikbaar tenzij met een van die super-jeeps en 44" banden, en dan nog in groter konvooi met de nodige miserie.

Paul
                    Last edited by Guest2; 6 juni 2012, 14:14. Reden: typfout

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenaerts Bekijk bericht
                      heeft je vrouw nog nooit overwogen om met time-lapse te beginnen?
                      Nee, maar ik wel. Ik ben een jaar geleden begonnen met een time lapse project, en dat hoop ik deze zomer af te ronden.

Dank voor je reactie!
                      Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KristofVP Bekijk bericht
                        Mooie foto en schitterende video!
                        mee eens,congrats
                        eos 600 d
                        lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Working...
                        X