Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mystical Boulders

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mystical Boulders

Deze wekt idd een vreemd gevoel op maar net daarom vind ik hem zo sterk.
    Voor mij ook diegene zond de roodzweem.
    Groeten!

500px / Facebook

Comment

Speciaal is wel het miste wat ik kan zeggen en ik vind de update ook de betere
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

update idd beter, maar 'k vind er toch nog mijn draai niet in...Hij blijft iets vreemds over zich hebben...(al ben ik er van overtuigd dat de kleuren ed inderdaad zo waren in het echt)
        facebook

500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
          Dat schrijf ik toch ?
          Als je kleurtjes toevoegd met grijs grouw weer....
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Bedankt voor de reacties en de verschillende meningen.

Ook blij dat het niet ieders smaak is, en dat het inderdaad iets "mystical" over zich heeft... Vandaar ook deze titel

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Als je kleurtjes toevoegd met grijs grouw weer....
            Euh, Pascal, wie schrijft dat het hier grijs grauw weer was ??

De Mystical Boulders in deze post is genomen tussen deze 2 opnames, om 18u19, maar wel een ander standpunt, en een teleshot :
            http://forum.belgiumdigital.com/f40/...pe-418588.html : om 17u49

http://forum.belgiumdigital.com/f40/...rs-418790.html : om 18u31

Denk dat de lichtomstandigheden duidelijk te zien zijn, en dat ook de kleuren te verklaren zijn.
            Iemand die vaker lange belichtingen maakt weet trouwens dat er vaak kleurzwemen in komen, die we niet met het menselijk waarnemen.
            Als die kleuren in de foto zitten, gebruik ik die dan ook.

Maar ik begrijp dat men snel misleid is door deze opname, die uiteindelijk een tele-opname is, en deze keer niet in de richting van de zon. Het stukje lucht achteraan is maar een klein onderdeel, net boven de horizon, van een groter kleurenpallet.
            Op "Fading time", kan je uiterst rechts, net boven de horizon het stukje licht zien dat ik in de Mystical boulders afgezonderd heb door gebruik van tele. Ik heb zelfs nog meer naar rechts gemikt.
            Trouwens zie je in deze foto (Fading time) ook het roze in het water terugkeren.
            Door de telewerking lijken de contrasten nog groter en onwerkelijker, doordat het van de rest geïsoleerd is...
            Dit is "mensen om de tuin leiden" zonder photoshop

Ik hoef hier niemand te overtuigen, het is mijn foto, ik was er, en ik heb het gezien

Door de lange sluitertijd heb ik er wel mijn eigen interpretatie aan gegeven...

Ik heb de slechte gewoonte om mijn RAW's niet te bewaren eens de foto afgewerkt is, tenzij bij moeilijke blends, die ik later misschien nog eens nodig heb voor aanpassingen.
            Dit is gewoon een single shot (er zit geen hoog contrast in), en dus al weg.
            Anders had ik die al beschikbaar gesteld.

Ik ga me hier niet verder gaan verdedigen, maar als ik hier niet op reageer stem ik toe he ?

En voor de rest, "I rest my case"...
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht

Ik ga me hier niet verder gaan verdedigen, maar als ik niet meer reageer stem ik toe he ?

En voor de rest, "I rest my case"...
              Gelijk heb je, tegenwoordig is er blijkbaar weinig ruimte voor de creatieve invulling van wie ter plaatse was, misschien een gevolg van de democratisering van de DLSR, iedereen is nu expert.
              Voor het dossier: de eerste geniet nog altijd mijn voorkeur, ook omdat het jouw eerste keuze was.
              Iemand met ervaring die al zoveel prachtfoto's gezet mag voor mij best zijn grenzen verleggen, ook al heeft de achterban daar niet altijd vrede mee, soms moeten de grenzen verlegd worden, en dat brengt gemor mee.

Comment

Een heel bevreemdend beeld, intrigerend. Moet ongelooflijk zijn dit te aanschouwen. Deze blijft bij. Proficiat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  Gelijk heb je, tegenwoordig is er blijkbaar weinig ruimte voor de creatieve invulling van wie ter plaatse was, misschien een gevolg van de democratisering van de DLSR, iedereen is nu expert.
                  Voor het dossier: de eerste geniet nog altijd mijn voorkeur, ook omdat het jouw eerste keuze was.
                  Iemand met ervaring die al zoveel prachtfoto's gezet mag voor mij best zijn grenzen verleggen, ook al heeft de achterban daar niet altijd vrede mee, soms moeten de grenzen verlegd worden, en dat brengt gemor mee.
                  Gemor?
                  Sorry
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Is al veel beter...maar dan nog het liefst zonder lucht
                    Gr Pascale
                    Eerlijkheid duurt het langst!!
                    Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Pascale,
                      ik heb er eentje bij beoordeling geplaatst : http://forum.belgiumdigital.com/f86/...ml#post3558871
                      Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                      Is al veel beter...maar dan nog het liefst zonder lucht
                      Gr Pascale
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

Comment

Working...
                      X