Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
update idd beter, maar 'k vind er toch nog mijn draai niet in...Hij blijft iets vreemds over zich hebben...(al ben ik er van overtuigd dat de kleuren ed inderdaad zo waren in het echt)
Denk dat de lichtomstandigheden duidelijk te zien zijn, en dat ook de kleuren te verklaren zijn.
Iemand die vaker lange belichtingen maakt weet trouwens dat er vaak kleurzwemen in komen, die we niet met het menselijk waarnemen.
Als die kleuren in de foto zitten, gebruik ik die dan ook.
Maar ik begrijp dat men snel misleid is door deze opname, die uiteindelijk een tele-opname is, en deze keer niet in de richting van de zon. Het stukje lucht achteraan is maar een klein onderdeel, net boven de horizon, van een groter kleurenpallet.
Op "Fading time", kan je uiterst rechts, net boven de horizon het stukje licht zien dat ik in de Mystical boulders afgezonderd heb door gebruik van tele. Ik heb zelfs nog meer naar rechts gemikt.
Trouwens zie je in deze foto (Fading time) ook het roze in het water terugkeren.
Door de telewerking lijken de contrasten nog groter en onwerkelijker, doordat het van de rest geïsoleerd is...
Dit is "mensen om de tuin leiden" zonder photoshop
Ik hoef hier niemand te overtuigen, het is mijn foto, ik was er, en ik heb het gezien
Door de lange sluitertijd heb ik er wel mijn eigen interpretatie aan gegeven...
Ik heb de slechte gewoonte om mijn RAW's niet te bewaren eens de foto afgewerkt is, tenzij bij moeilijke blends, die ik later misschien nog eens nodig heb voor aanpassingen.
Dit is gewoon een single shot (er zit geen hoog contrast in), en dus al weg.
Anders had ik die al beschikbaar gesteld.
Ik ga me hier niet verder gaan verdedigen, maar als ik hier niet op reageer stem ik toe he ?
Ik ga me hier niet verder gaan verdedigen, maar als ik niet meer reageer stem ik toe he ?
En voor de rest, "I rest my case"...
Gelijk heb je, tegenwoordig is er blijkbaar weinig ruimte voor de creatieve invulling van wie ter plaatse was, misschien een gevolg van de democratisering van de DLSR, iedereen is nu expert.
Voor het dossier: de eerste geniet nog altijd mijn voorkeur, ook omdat het jouw eerste keuze was.
Iemand met ervaring die al zoveel prachtfoto's gezet mag voor mij best zijn grenzen verleggen, ook al heeft de achterban daar niet altijd vrede mee, soms moeten de grenzen verlegd worden, en dat brengt gemor mee.
Gelijk heb je, tegenwoordig is er blijkbaar weinig ruimte voor de creatieve invulling van wie ter plaatse was, misschien een gevolg van de democratisering van de DLSR, iedereen is nu expert.
Voor het dossier: de eerste geniet nog altijd mijn voorkeur, ook omdat het jouw eerste keuze was.
Iemand met ervaring die al zoveel prachtfoto's gezet mag voor mij best zijn grenzen verleggen, ook al heeft de achterban daar niet altijd vrede mee, soms moeten de grenzen verlegd worden, en dat brengt gemor mee.
Gemor?
Sorry
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Comment