Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Das nogtans de juiste belichting op die tijd.Ben van de week er nog langs gereden en het was werkelijk zo..
Eddy misschien wat contrast en dan is ie ok.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
De "belichting" van de scene zal wel juist zijn, maar de "belichting" van de foto hangt af van de camera-instellingen...
Wat volgens mij bedoeld wordt is dat dat er inderdaad weinig donkere schaduwpartijen zijn, waaruit uit ik concludeer dat er in de HDR-soft wat hard met de schuivertjes gespeeld werd.
Bovendien zit er een lichte vlek in de reflectie, die nooit lichter kan zijn dan de wolken zelf... Water reflecteert licht, maar gaat het niet gaan versterken (verlichten).
Dat kan nooit "werkelijk zo" geweest zijn... vorig week niet, deze week niet, en ongetwijfeld volgende week ook niet.
Dit komt door de HDR-bewerking, en dat verklaart waarschijnlijk ook de reacties over de helderheid in de foto.
Het verbaast me telkens weer hoe moeilijk het toch is om HDR-look-vrije foto's te maken...
Ik ben 100% voorstander van gebruik van HDR, maar er is hier een trend van HDR-looks aan het ontstaan, die me als "realistische" landschapsfotograaf toch wat rillingen over de rug doet krijgen.
Eddy, dit gaat nu niet meteen over jouw foto hier maar een algemene vaststelling van de laatste weken...
De "belichting" van de scene zal wel juist zijn, maar de "belichting" van de foto hangt af van de camera-instellingen...
Wat volgens mij bedoeld wordt is dat dat er inderdaad weinig donkere schaduwpartijen zijn, waaruit uit ik concludeer dat er in de HDR-soft wat hard met de schuivertjes gespeeld werd.
Bovendien zit er een lichte vlek in de reflectie, die nooit lichter kan zijn dan de wolken zelf... Water reflecteert licht, maar gaat het niet gaan versterken (verlichten).
Dat kan nooit "werkelijk zo" geweest zijn... vorig week niet, deze week niet, en ongetwijfeld volgende week ook niet.
Dit komt door de HDR-bewerking, en dat verklaart waarschijnlijk ook de reacties over de helderheid in de foto.
Het verbaast me telkens weer hoe moeilijk het toch is om HDR-look-vrije foto's te maken...
Ik ben 100% voorstander van gebruik van HDR, maar er is hier een trend van HDR-looks aan het ontstaan, die me als "realistische" landschapsfotograaf toch wat rillingen over de rug doet krijgen.
Eddy, dit gaat nu niet meteen over jouw foto hier maar een algemene vaststelling van de laatste weken...
Danny, jij beschrijft letterlijk wat ik bedoelde maar niet onder woorden kon brengen.
Ene, BTW, de foto staat volgens mij toch wel "waterpas" hoor.
Niet slecht maar ben er ook niet "zot" van...zou zeker wat meer contrast geven.
En idd....als je kijkt naar het gebouw li zou je toch denken dat de horizon wat schuin loopt naar rechts.
Gr Pascale
Niet slecht maar ben er ook niet "zot" van...zou zeker wat meer contrast geven.
En idd....als je kijkt naar het gebouw li zou je toch denken dat de horizon wat schuin loopt naar rechts.
Gr Pascale
Vanaf nu is het ten strengste verboden om nog naar die dakraand te kijken.
Allee toe jongens, dat gebouw staat toch niet haaks op de revier.
Vanaf nu is het ten strengste verboden om nog naar die dakraand te kijken.
Allee toe jongens, dat gebouw staat toch niet haaks op de revier.
Grtz, RF
zal een speciaal objectief moeten laten ontwikkelen dat me toelaat om alle gebouwen, bomen, enz... zowel verticaal als horizontaal "verticaal en horizontaal" te shooten... wens me maar veel geluk hiermee, het zal nodig zijn
mvg
spikkesenior
Allé....ik heb je foto bewerkt...de horizon recht gezet....wat denk je?
Oogt het niet beter?
Als je liever hebt dat ik je foto verwijder of achter een link plaats..je zegt het maar hé!
Gr Pascale
Comment