Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sequoiawandeling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sequoiawandeling

Zoals je waarschijnlijk weet houd ik van foto's met durf en creativiteit , wel dit is er één !!!!! prachtig in ieder geval géééééén eenheidsworst !
    Nikon D800 - Nikon D7000 - Nikon P7000 - - Nikon 16 - 35 f4 vr - Tokina 12-24 f4 - Sigma 24-70 f2.8 - Nikon 50 f1.8 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 70-300 f4.5-5.6 - Samyang Fisheye 8mm f3.5 - Nikon SB900 -RedGed TSC-428 tripod carbon .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Creativo Bekijk bericht
      Zoals je waarschijnlijk weet houd ik van foto's met durf en creativiteit , wel dit is er één !!!!! prachtig in ieder geval géééééén eenheidsworst !
      eenheidsworst? Das de eerste keer dat ik dat hoor.
      Explain Vic..
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik vind het wel iets hebben, Kun je eens een crop laten zien tot net onder het blauw?
        Photography is a way to see the world in detail.
        Fotograaf op rust

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Je bent een "handige Louis" maar het is mijn ding niet ...
          Eerlijk, dit hééft zeker wel iets...
          je lokt er wel veel reactie mee uit
          Kan juist de bedoeling zijn: een blikvanger

Louis, het is een speciale bewerking !

Comment

Ik hou wel van verticale beelding waarbij een op en neer beweging van de camera gebruikt wordt maar dit werkt voor mij persoonlijk niet. Wat me er vooral aan dwars zit is dat de verticale blur gevangen zit binnen de contouren van de boom.
            D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
            500px FaceBook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
              Wat me er vooral aan dwars zit is dat de verticale blur gevangen zit binnen de contouren van de boom.
              Hopelijk heb je er van kunnen slapen.
              Waar moet de blur dan wel zitten?
              Buiten de contouren van de boom? Alleen op het gras dus? Of over de ganse foto, uitgezonderd binnen de contouren van de b(o)om(en)?
              Zal hier nog eens een nachtje over slapen.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                Hopelijk heb je er van kunnen slapen.
                Waar moet de blur dan wel zitten?
                Buiten de contouren van de boom? Alleen op het gras dus? Of over de ganse foto, uitgezonderd binnen de contouren van de b(o)om(en)?
                Zal hier nog eens een nachtje over slapen.
                Laat ik het zo zeggen, blur en scherpe omranding van eenzelfde onderwerp werkt ergens niet voor mij. Zo, en nu ga ik verder slapen...
                't was maar en eerlijke mening en zoals altijd probeer ik uit te leggen 'waarom' omdat het te makkelijk is om kritiek te geven. ik zal het niet meer doen, beloofd
                D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                500px FaceBook

Comment

De foto doet iets , dat is zeker , al is het stof opwaaien op dit forum.
                  Kijk, wat mij betreft moet dit kunnen , anders is het allemaal eenheidsworst zoals we al in zoveel zaken eenheidsworst hebben.
                  Een duidelijk onderwerp kon evenwel de bewerking helpen, zoals bijvoorbeeld een persoon in het bos , roodkapje in de verte of zo... (ik schrijf maar iets hoor) , het maakt het dan allemaal kloppen, sprookjesbos, een verhaal etc...

Comment

Ik weet niet in hoever discussies hierover in dit topic toegestaan zijn (waarom niet eigenlijk, het gaat trouwens om deze foto ?)...

Maar ik hou persoonlijk (ja, dit is persoonlijk) vooral van in-camera effecten. Veel moeilijker te "controleren" en ook om het gewenste resultaat te krijgen, maar dit is voor mij telkens de challenge.

Met achteraf-bewerkingen heb ik vaak het gevoel dat er iets niet klopt, en dan begint het te wringen bij mij...

Ik verwijs naar die meeuw (haha), maar ook hier... als je beweging suggereert, dan kan het niet dat die bomen 'vliegen', maar het gras dat er tegenaan komt vlijmscherp is.

En vooral ook dat takje versterkt dat gevoel nog... Hoe kan dat in godsnaam scherp zijn, als de hele stam waar het takje aan hangt blurry is...

Ik heb een technische achtergrond, ben realist, en misschien te weinig dromer, en te weinig fantasie...
                    Maar daarom hoef ik deze plaat nog niet goed te vinden natuurlijk :-D

Just my 2cts...
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

Comment

Natuurlijk niet Danny , elk zijn gedacht hé,Ik ben ook technisch maar het moet niet allemaal realistisch zijn hoor. kijk maar naar andere vormen van kunst . Als er maar het juiste gevoel opgewekt wordt , en dan wordt het kunst. (wat niet gemakkelijk is )
                      Ik zou mij nu ook niet direct wagen aan dergelijke bewerking . maar daarvoor sta ik er wel voor open.
                      Over de foto zelf heb ik mijn gedacht al geschreven.
                      Maar bewerken moet kunnen, maar het moet dan inderdaad heel goed gedaan worden, en dat is niet gemakkelijk , zie bijvoorbeeld. dit :http://www.koendemuynck.com
                      Ik kan dit echt wel smaken.

Comment

Heel creatief en het resultaat is iets wat ik wel kan smaken.
                        Ik vind het contrast tussen de bewerkte gedeeltes en de niet bewerkte gedeeltes heel mooi.
                        Het enige wat ik er misschien zou aan veranderen zijn de verticale strepen onderaan de 2 rechtse bomen die wat verder staan die ik misschien wat zachter zou gemaakt hebben mocht ik zo creatief zijn om op het idee te komen
                        't Is in ieder geval eentje waar ik graag wat langer naar kijk.
                        vriendelijke groeten, Kurt
                        Mijn foto's
                        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                          Ik weet niet in hoever discussies hierover in dit topic toegestaan zijn (waarom niet eigenlijk, het gaat trouwens om deze foto ?)...

Maar ik hou persoonlijk (ja, dit is persoonlijk) vooral van in-camera effecten. Veel moeilijker te "controleren" en ook om het gewenste resultaat te krijgen, maar dit is voor mij telkens de challenge.

Met achteraf-bewerkingen heb ik vaak het gevoel dat er iets niet klopt, en dan begint het te wringen bij mij...

Ik verwijs naar die meeuw (haha), maar ook hier... als je beweging suggereert, dan kan het niet dat die bomen 'vliegen', maar het gras dat er tegenaan komt vlijmscherp is.

En vooral ook dat takje versterkt dat gevoel nog... Hoe kan dat in godsnaam scherp zijn, als de hele stam waar het takje aan hangt blurry is...

Ik heb een technische achtergrond, ben realist, en misschien te weinig dromer, en te weinig fantasie...
                          Maar daarom hoef ik deze plaat nog niet goed te vinden natuurlijk :-D

Just my 2cts...
                          Mijnheer mathijs, ik had mij voorgenomen te stoppen om met modder te gooien ,
                          maar daar jij weer opnieuw (spottend) begint, voel ik het als mijn plicht om je toch van repliek te dienen . Bij een GOEDE voetballer komt 20% uit zijn benen en 80% uit zijn hoofd .
                          Hiermee wil ik zeggen , jij kunt super technisch zijn maar als je geen BUIKGEVOEL hebt....
                          EN dit is zeker niet persoonlijk bedoeld !
                          Nikon D800 - Nikon D7000 - Nikon P7000 - - Nikon 16 - 35 f4 vr - Tokina 12-24 f4 - Sigma 24-70 f2.8 - Nikon 50 f1.8 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 70-300 f4.5-5.6 - Samyang Fisheye 8mm f3.5 - Nikon SB900 -RedGed TSC-428 tripod carbon .

Comment

Geen probleem hoor (al word ik niet graag met Mr aangesproken, ook professioneel word ik graag - zelfs door de meest hoogstaande CEO - aangesproken met mijn voornaam... dit terzijde...)

Mooie beeldspraak... mijn hoofd gebruik ik dan om de compo en zo te bepalen...

Buikgevoel heb ik ook wel, maar blijkbaar niet hetzelfde als jij (of iemand anders). Gelukkig maar (ook niet persoonlijk hoor...)

PS Ik heb vandaag mijn mails nog niet gecheckt, maar nog niks ontvangen denk ik...

Oorspronkelijk geplaatst door Creativo Bekijk bericht
                            Mijnheer mathijs, ik had mij voorgenomen te stoppen om met modder te gooien ,
                            maar daar jij weer opnieuw (spottend) begint, voel ik het als mijn plicht om je toch van repliek te dienen . Bij een GOEDE voetballer komt 20% uit zijn benen en 80% uit zijn hoofd .
                            Hiermee wil ik zeggen , jij kunt super technisch zijn maar als je geen BUIKGEVOEL hebt....
                            EN dit is zeker niet persoonlijk bedoeld !
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

Comment

Het idee snap ik, maar ik vind het niet mooi. Dit is teveel en te duidelijk een sterk bewerkte foto/
                              meer over mijn fotografie is te vinden op
                              http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                                te duidelijk een sterk bewerkte foto/
                                Moest je dat nu echt vemelden? Daar heeft nog niemand iets over gezegd.

Aan iedereen bedankt voor het kijken en de gevarieerde commentaar.
                                Heb er wat van opgestoken.
                                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Working...
                                X