Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
wel mooi maar; voor mij te weinig lucht en te veel voorgrond.
Bedankt voor jullie reactie's. Landschappen en lucht. Of het ene of het ander lijkt het me. Mijn keus was snel gemaakt. Dat eentonige blauwe vlak kon mij maar weinig boeien, vandaar Bouk.
Nog een vraag die me al lang speelt. Bij het gebruik van die 17/40 f4 van canon op de 1d3 krijg ik altijd het gevoel dat het beeld sterk bol staat. Een foutieve indruk als vogelfotograaf en nieuweling in de landschapsfotografie? Mij stoort het wel maar wat denken jullie hiervan?
Mooi kleuren en diepte. Ik gok op Olens broek Ik zie wel sensorvlekken, rechts boven in de blauwe lucht en 4 à 5 cm van de linkse zijkant juist boven de rode heide en naast de 2 berken.
Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.
Oorspronkelijk geplaatst door David VerdonckBekijk bericht
Bedankt voor jullie reactie's. Landschappen en lucht. Of het ene of het ander lijkt het me. Mijn keus was snel gemaakt. Dat eentonige blauwe vlak kon mij maar weinig boeien, vandaar Bouk.
Nog een vraag die me al lang speelt. Bij het gebruik van die 17/40 f4 van canon op de 1d3 krijg ik altijd het gevoel dat het beeld sterk bol staat. Een foutieve indruk als vogelfotograaf en nieuweling in de landschapsfotografie? Mij stoort het wel maar wat denken jullie hiervan?
Gr David
Je hebt in ieder geval de beste combinatie materiaal.
Het is even wennen met die 17-40 die op een 1D MKIII een nogal vertekend beeld geeft op een FF.
Als je er voor zorgt dat je niet te kort bij de grond opnames maakt dan kan je dat vermeiden.
Als je toch iets minder breed wil gaan dan kan je eventueel de 24-105 overwegen wat zeker genoeg is om mooie weidse landschapjes te maken en je hebt nog een voordeel dat je eventueel kan inzoomen om wat andere beelden te maken.
Bijvoorbeeld als je landschappen wil fotograferen waar je verschillende mistlagen hebt die je dan beter in beeld kan brengen.
Veel plezier in dit forum onderdeel en als ze even goed blijven zoals deze hebben we weer een sterk fotograaf erbij.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Comment