Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wel erg lekker sfeervol beeldje! Mooi hoe ze allemaal netjes op één lijn lijken te staan. Het water vind ik een lichte onrust geven aan het beeld, waardoor ik zelf geneigd ben van de onderkant een smal reepje weg te snijden.
Oh, ik bedenk mij nu: mijn ervaring is dat banding vooral ontstaat bij foto's die bewerkt worden in 8-bits modus. Meestal is het daarom aan te raden eerst ALLE bewerkingen te doen (dus ook omzetten van kleurruimte), de foto plat te slaan, en pas DAARNA omzetten van 16-bit naar 8-bit.
Wellicht heeft dit ook met jou banding-probleem te maken?
Oh, ik bedenk mij nu: mijn ervaring is dat banding vooral ontstaat bij foto's die bewerkt worden in 8-bits modus. Meestal is het daarom aan te raden eerst ALLE bewerkingen te doen (dus ook omzetten van kleurruimte), de foto plat te slaan, en pas DAARNA omzetten van 16-bit naar 8-bit.
Wellicht heeft dit ook met jou banding-probleem te maken?
Ik heb een topic gestart hierover... alleen daar heen :-)
Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.
't is weer eentje met ook voor detail...flamingo in het water en dan nog aan handjevol in de lucht. Gecombineerd met die mooie oranje morgen/avond-zon en dito licht, maakt dit weer tot een heerlijke plaat!
Banding is hier idd wel een beetje storend, nu is het geloof ik 1 van de 1e foto`s van u waar ik het bij zie.
Verder is het een hele mooie sfeerplaat, de vliegende flamingo`s maken het af.
Ik kom hier nu voor de elfendertigste keer kijken naar deze dijk van een foto.
Die banding stoort mij in het geheel niet, maar daarenetegen zou ik die electriciteitspalen (en licht pyloon) wegclonen.
Zonder deze "beschaafde" attributen ziet de streek er toch iets "wilder" uit.
Deze plaat is zeker goed.
Maar voor mij mist dit toch wel een hoger Dama gehalte.
Vraag met niet waarom. Het is gewoon een gevoel.
Dit wil niet zeggen dat hij onder je eigen niveau is..in tegedeel.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
ik vind het een zeer knappe plaat en naar mijn gevoel mooi weergegeven zoals je het zag ,
heel knap hoe toevallig ze allemaal mooi op een rij staan ,of hebben ze allemaal mooi naar jou geluisterd
Comment