Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van Blanc Nez naar Audresselles (2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • van Blanc Nez naar Audresselles (2)

    ik denk dat mijn reeksje kort zal zijn ,ben heel ontevreden over het resulaat van de foto's genomen bij zonsondergang in Audresselles ,er stond nog redelijk wind en door de lange sluiter tijden hebben heel veel foto's bewegingsonscherpte en daardoor niet goed genoeg om hier te tonen ,een reden om terug te gaan en landschappen is ook nog een leerproces bij mij
    deze foto is genomen net als de vorige op het strand van cape Blanc Nez ,daar heb ik de mooiste foto's de lucht was wolkenloos eerst vond ik het wat jammer maar naderhand bekeken vind ik dat daardoor hier alle aandacht gaat naar die waterplassen ,deze keer met de juiste WB en zonder kadertje 1 foto zonder bewerking
    update

    eerste (durf hem bijna niet meer tonen )
    dank voor het kijken
    Last edited by bopatje; 13 december 2011, 21:42. Reden: aanpassing WB

  • #2
    Re: van Blanc Nez naar Audresselles (2)

    Jammer dat er veel foto's zijn mislukt , athans deze toch niet hoor.
    Heel mooie opname , iets oplichten onderaan (een klein beetje maar) zou het naar mijn idee nog mooier maken.
    Binnenkort ga ik ook in die richting , ziet er daar veelbelovend uit. (maar het weer moet meewerken natuurlijk)

    Comment


    • #3
      Re: van Blanc Nez naar Audresselles (2)

      Mooi belichte opname...scherp ....maar de witbalans zit in tegenstelling wat je beweerd er flink naast.Groen-blauw getint zand heb ik nog nooit gezien.Fotograferen op nat zand is een beetje opletten.Doordat het zand nat is verzakt je statief haast onzichtbaar nog net nadat je het plaatst. Geef je statief de tijd om te "settelen" alvorens je de opname maakt. Oude tennisballen met een gat erin op de uiteinden van de statiefpoten bevestigen kan doordat je een veel groter draagvlak hebt ook een stuk helpen.De verplaatsing door wind kan je verhelpen door je cameratas aan een haak tussen de poten te hangen waardoor het zwaarder is en minder gevoelig voor de wind. Zet je statief ook uit de wind door tussen je statief en de wind te gaan staan indien mogelijk.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: van Blanc Nez naar Audresselles (2)

        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        Mooi belichte opname...scherp ....maar de witbalans zit in tegenstelling wat je beweerd er flink naast.Groen-blauw getint zand heb ik nog nooit gezien.Fotograferen op nat zand is een beetje opletten.Doordat het zand nat is verzakt je statief haast onzichtbaar nog net nadat je het plaatst. Geef je statief de tijd om te "settelen" alvorens je de opname maakt. Oude tennisballen met een gat erin op de uiteinden van de statiefpoten bevestigen kan doordat je een veel groter draagvlak hebt ook een stuk helpen.De verplaatsing door wind kan je verhelpen door je cameratas aan een haak tussen de poten te hangen waardoor het zwaarder is en minder gevoelig voor de wind. Zet je statief ook uit de wind door tussen je statief en de wind te gaan staan indien mogelijk.
        dank voor al die tips ,ik zal er in het vervolg rekening mee houden ,,dat zal wel de oorzaak geweest zijn
        WB stond op daglicht ,k'zal weer de verkeerde keuze genomen hebben zeker ,ik stond daar wel in de schaduw ,maar als ik hem op schaduw zet dan krijg ik dan weer teveel groen in de foto maar k'heb een visje gesmeten hier thuis en ik zou een grijskaart krijgen als cadeau ,dat zou miss kunnen helpen is't niet ??
        Last edited by bopatje; 13 december 2011, 16:36.

        Comment


        • #5
          Re: van Blanc Nez naar Audresselles (2)

          Je kunt ook na de opnames nog corrigeren als je in raw ( nef voor nikon) werkt ....zelfs bij jpegs is het mogelijk om bij te sturen http://forum.belgiumdigital.com/f20/...em-386760.html

          Met een grijskaart kan het tijdens het maken van de opname. Grijskaarten zijn er in eerste plaats om de belichting te meten.....maar je kunt ze zeker ook voor kleurcorrectie gebruiken.
          Last edited by RUPSELKOPKE; 13 december 2011, 17:01.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: van Blanc Nez naar Audresselles (2)

            Deze is heel mooi: minimalistisch en nu mooie sfeer en kleuren
            www.petervdg.net/Portfolio

            Comment


            • #7
              Re: van Blanc Nez naar Audresselles (2)

              Behalve de kleur die er toch echt een stukje naast ligt
              vind ik dit een mooie plaat.

              Ik begrijp alleen niet goed waarom
              de camera b.v. in dit geval op daglicht gezet wordt.
              Dit kom ik wel vaker tegen.
              Bij mij staat de camera op automatisch witbalans en de kleuren zitten
              er meestal heel dichtbij.[uiteraard met één soort licht]
              Bij het schieten in RAW kan je daarna nog alle kanten uit.

              gr.ron.
              http://exhi-fotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: van Blanc Nez naar Audresselles (2)

                Mooie compo, Patrick !

                De kleuren zitten er inderdaad ferm naast. Ik werk ook steeds met WB op auto, en moet zelden corrigeren achteraf.
                Witbalans ter plaatse meten lijkt mij overigens moeilijk. De zon komt van voor, en je meet je grijskaart langs achter, waar compleet ander licht op valt.

                Ik zeg het nu misschien cru, maar moet toch een beetje lachen met al die gesofisticeerde methodes om witbalans op voorhand te meten. Expodisc en wat heb je nog niet allemaal...
                Eens je thuiskomt, is dit dikwijls toch niet de sfeer die je op het moment meemaakte.

                In RAW fotograferen, en indien nodig bijsturen.

                Je moet deze foto eens in PS openen en er Autocolor op loslaten. Kleurtjes zijn dan meteen goed vind ik.

                Een mens zoekt het soms te ver he ?
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  Re: van Blanc Nez naar Audresselles (2)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                  Mooie compo, Patrick !

                  De kleuren zitten er inderdaad ferm naast. Ik werk ook steeds met WB op auto, en moet zelden corrigeren achteraf.
                  Witbalans ter plaatse meten lijkt mij overigens moeilijk. De zon komt van voor, en je meet je grijskaart langs achter, waar compleet ander licht op valt.

                  Ik zeg het nu misschien cru, maar moet toch een beetje lachen met al die gesofisticeerde methodes om witbalans op voorhand te meten. Expodisc en wat heb je nog niet allemaal...
                  Eens je thuiskomt, is dit dikwijls toch niet de sfeer die je op het moment meemaakte.

                  In RAW fotograferen, en indien nodig bijsturen.

                  Je moet deze foto eens in PS openen en er Autocolor op loslaten. Kleurtjes zijn dan meteen goed vind ik.

                  Een mens zoekt het soms te ver he ?
                  stond vroeger ook altijd op automatisch ,en een beetje door de raad van school te volgen dat ik anders begon te werken ,ik denk dat ik hem weer gewoon op automatisch zal zetten en eventueel de correctie naderhand in PS uit te voeren als het nodig is .
                  daardoor bij deze ook maar weer een update geplaatst ,en gewoon gedaan zoals je gezegd heb Danny gewoon op automatisch geklikt in RAW ,en ik weet nu zeker dat ik er helemaal naast zat met mijn eerste foto ,dit benaderd idd veel meer zoals ik het zag
                  dank voor de reacties en hulp

                  Comment


                  • #10
                    Re: van Blanc Nez naar Audresselles (2)

                    Da's meteen een heel andere plaat
                    Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                    stond vroeger ook altijd op automatisch ,en een beetje door de raad van school te volgen dat ik anders begon te werken ,ik denk dat ik hem weer gewoon op automatisch zal zetten en eventueel de correctie naderhand in PS uit te voeren als het nodig is .
                    daardoor bij deze ook maar weer een update geplaatst ,en gewoon gedaan zoals je gezegd heb Danny gewoon op automatisch geklikt in RAW ,en ik weet nu zeker dat ik er helemaal naast zat met mijn eerste foto ,dit benaderd idd veel meer zoals ik het zag
                    dank voor de reacties en hulp
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

                    Comment


                    • #11
                      Re: van Blanc Nez naar Audresselles (2)

                      update is goeike
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: van Blanc Nez naar Audresselles (2)

                        Je update is een stuk beter.

                        Vergeet niet een belangrijk ding,dat wanneer je bezig bent met de kleuren te
                        veranderen je soms even er vanaf moet, ik bedoel hiermee je ogen[eigenlijk je hersens]
                        proberen steeds het beeld zo goed/natuurlijk mogelijk te veranderen.
                        In mijn werk kom ik hetzelfde tegen, ik loop dan even weg van de beoordeling tafel en
                        wanneer ik dan terug kom zie ik de kleurverschillen veel duidelijker.

                        Een heel verhaal maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

                        gr.ron.
                        http://exhi-fotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: van Blanc Nez naar Audresselles (2)

                          Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
                          Je update is een stuk beter.

                          Vergeet niet een belangrijk ding,dat wanneer je bezig bent met de kleuren te
                          veranderen je soms even er vanaf moet, ik bedoel hiermee je ogen[eigenlijk je hersens]
                          proberen steeds het beeld zo goed/natuurlijk mogelijk te veranderen.
                          In mijn werk kom ik hetzelfde tegen, ik loop dan even weg van de beoordeling tafel en
                          wanneer ik dan terug kom zie ik de kleurverschillen veel duidelijker.

                          Een heel verhaal maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

                          gr.ron.
                          het is idd zo als je te lang blijft focussen op je beeld dan zie je het eigenlijk niet meer ,
                          dank je Ron voor de tip

                          Comment


                          • #14
                            Re: van Blanc Nez naar Audresselles (2)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                            Mooie compo, Patrick !

                            De kleuren zitten er inderdaad ferm naast. Ik werk ook steeds met WB op auto, en moet zelden corrigeren achteraf.
                            Witbalans ter plaatse meten lijkt mij overigens moeilijk. De zon komt van voor, en je meet je grijskaart langs achter, waar compleet ander licht op valt.

                            Ik zeg het nu misschien cru, maar moet toch een beetje lachen met al die gesofisticeerde methodes om witbalans op voorhand te meten. Expodisc en wat heb je nog niet allemaal...
                            Eens je thuiskomt, is dit dikwijls toch niet de sfeer die je op het moment meemaakte.

                            In RAW fotograferen, en indien nodig bijsturen.

                            Je moet deze foto eens in PS openen en er Autocolor op loslaten. Kleurtjes zijn dan meteen goed vind ik.

                            Een mens zoekt het soms te ver he ?
                            Indien je echt met een grijskaart of witkaart wil werken moet je de sterkste lichtbron op de kaart laten vallen......en daar een foto van maken om in de camera te laden als de correcte witbalans . In dit geval zou dat de lucht boven de zee zijn. Maar zoals je reeds zegt is het minstens even goed om de camera op auto witbalans te zetten omdat je tijdens het verschuiven van het licht ook anders om de zoveel tijd telkens opnieuw moet gaan meten met een kaart. Achteraf kan je via raw de witbalans ook juist krijgen.De automatische stand zal dan wel het dichtst bij de juiste witbalans zitten....maar automatisch is niet altijd 100% de juiste witbalans.

                            De update is echt stukken beter Bopatje.
                            Last edited by RUPSELKOPKE; 14 december 2011, 08:59.
                            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                            Comment


                            • #15
                              Re: van Blanc Nez naar Audresselles (2)

                              Heb even naar je groen en blauw kanalen gekeken en daar zag het histogram nog niet echt dicht.
                              M.a.w kan je ook daar nog wat extra uithalen.

                              Voor de rest is die update beter maar ik heb nog een andere versie die nog meer naturlijkhied uitstraalt....

                              Links jou Update en rechts mijn WB met deze techniek.


                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X