Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van Blanc Nez naar Audresselles (2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: van Blanc Nez naar Audresselles (2)

    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    [CENTER]Heb even naar je groen en blauw kanalen gekeken en daar zag het histogram nog niet echt dicht.
    M.a.w kan je ook daar nog wat extra uithalen.

    Voor de rest is die update beter maar ik heb nog een andere versie die nog meer naturlijkhied uitstraalt....
    en ik dacht dat het nu in orde was man man man ik ken wel wat van PS(3 modullekes gevolgd) maar dit lijkt mij toch nog niet zo niet zo simpel hoor ,ik denk dat ik mij eerst toch wat meer zal moeten verdiepen in het leren van hoe je moet omgaan met die kleurkanalen in je histogram ,ik gebruik mijn histogram wel voor het bepalen van overbelichting en onderbelichting ,maar nog nooit voor het bepalen van de kleuren ,ik zal dit filmpje een paar keer goed moeten bekijken en blijkbaar nog heeeeeeeeeeeeeeeeel veel moeten bijleren ,maar ik ben een doordrijver en heeft niet zo gauw op
    dank je Pascal voor al die moeite dat je doet om die kennis door te geven ,ook aan rupselkopke

    Comment


    • #17
      Re: van Blanc Nez naar Audresselles (2)

      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
      en ik dacht dat het nu in orde was man man man ik ken wel wat van PS(3 modullekes gevolgd) maar dit lijkt mij toch nog niet zo niet zo simpel hoor ,ik denk dat ik mij eerst toch wat meer zal moeten verdiepen in het leren van hoe je moet omgaan met die kleurkanalen in je histogram ,ik gebruik mijn histogram wel voor het bepalen van overbelichting en onderbelichting ,maar nog nooit voor het bepalen van de kleuren ,ik zal dit filmpje een paar keer goed moeten bekijken en blijkbaar nog heeeeeeeeeeeeeeeeel veel moeten bijleren ,maar ik ben een doordrijver en heeft niet zo gauw op
      dank je Pascal voor al die moeite dat je doet om die kennis door te geven ,ook aan rupselkopke
      Patrick dat is graag gedaan.
      Het filmpje is gemaakt zonder geluid maar als je wil kan ik er ook eentje maken met geluid.
      Vergeet niet...dit is een handeling van een paar seconden en je kan dadelijk nauwkeurig de WB selecteren en eens je dit onder de knie hebt dan kan je met een foute WB toch nog veel zaken goed zetten...al blijft het bij de opname uiteraard ook belangrijk om hem dat op Auto te zetten of nog liever dag of zon...
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #18
        Re: van Blanc Nez naar Audresselles (2)

        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
        Patrick dat is graag gedaan.
        Het filmpje is gemaakt zonder geluid maar als je wil kan ik er ook eentje maken met geluid.
        Vergeet niet...dit is een handeling van een paar seconden en je kan dadelijk nauwkeurig de WB selecteren en eens je dit onder de knie hebt dan kan je met een foute WB toch nog veel zaken goed zetten...al blijft het bij de opname uiteraard ook belangrijk om hem dat op Auto te zetten of nog liever dag of zon...
        met geluid zou het nog wat gemakkelijker maken want je kan moeilijk de menu's lezen op dat filmpje ,maar je moet je niet verplicht voelen he ik vind het nu al straf wat je gedaan hebt

        Comment


        • #19
          Re: van Blanc Nez naar Audresselles (2)

          Een mooi beeld Patrick, dat voorbeeld van Schoonspikke opent wel mijn ogen weer wat meer ...

          ik ga die "rupselkoppeke"-techniek bij gelegenheid toch ook eens moeten proberen

          ik ben wel een PS-leek

          Wat betreft witbalans ... ik vertrouw de auto-witbalans van mijn cam wel eigenlijk, ik denk dat je met wit- of grijskaartengedoe te velde meer gaat blooperen dan dat automatiekske dat toch ook de wisselende omstandigheden naar beste vermogen bijstuurt
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #20
            Re: van Blanc Nez naar Audresselles (2)

            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
            Een mooi beeld Patrick, dat voorbeeld van Schoonspikke opent wel mijn ogen weer wat meer ...

            ik ga die "rupselkoppeke"-techniek bij gelegenheid toch ook eens moeten proberen
            Frans bedoel je blend techniek of de wit balans correctie?
            Ik denk dat de techniek door Peter uitgelegd hier niet hoeft toegepast te worden vanwege het beperkte dynamisch bereik.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment

            Working...
            X