Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Vind het echt wel een superplaatje! Qua compositie is deze perfect in balans; het water, de stenen in de voorgrond en de bomen achter, alles staat precies op de goede plaats in de foto. Qua kleur vind ik hem ook erg geslaagd. Petje af!
Ben al een paar keer terug komen kijken Dries en misschien wat voorbarig gereageerd op deze toch wel knappe plaat en de verdeling in de compo.
Hoe meer ik kijk hoe beter ik ze vind.
Als ik in zoom om wat groter formaat te zien dan kan ik genieten..
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Vinny begrijp ik wel....maar het is echt niet gemakkelijk om elke keer iets anders en sterkers vast te leggen....iedereen verwacht meer(dat is normaal)....en soms gaat het gewoon niet meer. Allé...dat gevoel heb ik toch...soms!
De foto....vind die mooi...de kleuren, het water en de diepte in je foto.
Gr Pascale
Technisch een geslaagde opname. Goed belicht, scherp,mooie kleuren en voldoende contrast....helemaal geen gebreken te zien Het blijft erg moeilijk om een rivier zoals de Hoegne anders in beeld te brengen dan datgene wat je ons hier laat zien. Die rivier is hier op het forum reeds een paar dozijn keer aan bod gekomen...elk jaar opnieuw.Daardoor lijkt ook deze foto eerder gewoontjes.Moest je de eerste zijn die ons een foto van de Hoegne liet zien dan was het waarschijnlijk wel een top opname geweest en waren de reacties vermoedelijk anders. Het is net zo met al die foto's van het Vinne of het Hallerbos e.d.....te dikwijls gefotografeerd om er nog iets unieks te kunnen uitpersen.
Technisch een geslaagde opname. Goed belicht, scherp,mooie kleuren en voldoende contrast....helemaal geen gebreken te zien Het blijft erg moeilijk om een rivier zoals de Hoegne anders in beeld te brengen dan datgene wat je ons hier laat zien. Die rivier is hier op het forum reeds een paar dozijn keer aan bod gekomen...elk jaar opnieuw.Daardoor lijkt ook deze foto eerder gewoontjes.Moest je de eerste zijn die ons een foto van de Hoegne liet zien dan was het waarschijnlijk wel een top opname geweest en waren de reacties vermoedelijk anders. Het is net zo met al die foto's van het Vinne of het Hallerbos e.d.....te dikwijls gefotografeerd om er nog iets unieks te kunnen uitpersen.
Vind het Vinne geen vergelijk met deze locatie..
Waar je volgens mij nooit uitgefotografeerd raakt...
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Bedankt voor jouw reactie nog en ik kan dit allemaal wel volgen hoor..
Nu, met nog maar twee jaar met fotografie bezig te zijn kan ik nog niet zeggen dat ik bepaalde onderwerpen beu ben te fotograferen. Het is nu het tweede jaar op rij dat ik tot ginter ga en ik moet zeggen: ik heb mij rot geamuseerd! Nog meer als de vorige keer. Ook merk ik voor mezelf een grote vooruitgang tov vorig jaar. En dan vooral naar het bepalen van de compositie (want het is er niet gemakkelijk een compositie te maken zonder al te veel storende factoren) en het processen van de beelden. Voor mij reden genoeg deze beelden met jullie te delen! Dat ik dan bij het tonen van zulk foto's bepaalde "ouwe rotten hier op BD" een déjà vu gevoel bezorg neem ik er dan wel bij.
Bedankt voor jouw reactie nog en ik kan dit allemaal wel volgen hoor..
Nu, met nog maar twee jaar met fotografie bezig te zijn kan ik nog niet zeggen dat ik bepaalde onderwerpen beu ben te fotograferen. Het is nu het tweede jaar op rij dat ik tot ginter ga en ik moet zeggen: ik heb mij rot geamuseerd! Nog meer als de vorige keer. Ook merk ik voor mezelf een grote vooruitgang tov vorig jaar. En dan vooral naar het bepalen van de compositie (want het is er niet gemakkelijk een compositie te maken zonder al te veel storende factoren) en het processen van de beelden. Voor mij reden genoeg deze beelden met jullie te delen! Dat ik dan bij het tonen van zulk foto's bepaalde "ouwe rotten hier op BD" een déjà vu gevoel bezorg neem ik er dan wel bij.
Begrijp mijn eerdere reactie niet verkeerd......er is gewoonweg aan de Hoegne niets wat iemand anders beter/unieker op de foto gaat krijgen.Men kan volgens mij enkel dergelijke kritiek geven op die foto van u indien men er zelf wel in kan slagen een unieke foto van de Hoegne te maken....en dat laatste zie ik zo direct nog niet gebeuren.
Die vooruitgang waarvan je spreekt die is duidelijk te merken aan je foto's van de laatste maanden. Voor de moment ga je redelijk diagonaal die ladder op. Wat ik wel weet is dat vroeg of laat die stijging in vooruitgang ook heel snel een stuk minder steil kan zijn. Zelfs zo dat het soms lijkt alsof je ter plaatse staat te trappelen.Wanneer de compositie en het technische gedeelte helemaal in orde is is er ook nog zoiets wat een foto een speciale sfeer/ uitstraling geeft. Dat laatste zoek ik al tijden....en ik denk niet dat ik het snel ga vinden . Gelijk "writers block" bestaat er volgens mij ook zoiets als "photographers block". Ik heb het onlangs ook nog eens tegen Dama gezegd ...we staan op gebied van landschapsfotografie op BD nog lang niet boven op de ladder.
Begrijp mijn eerdere reactie niet verkeerd......er is gewoonweg aan de Hoegne niets wat iemand anders beter/unieker op de foto gaat krijgen.Men kan volgens mij enkel dergelijke kritiek geven op die foto van u indien men er zelf wel in kan slagen een unieke foto van de Hoegne te maken....en dat laatste zie ik zo direct nog niet gebeuren.
Die vooruitgang waarvan je spreekt die is duidelijk te merken aan je foto's van de laatste maanden. Voor de moment ga je redelijk diagonaal die ladder op. Wat ik wel weet is dat vroeg of laat die stijging in vooruitgang ook heel snel een stuk minder steil kan zijn. Zelfs zo dat het soms lijkt alsof je ter plaatse staat te trappelen.Wanneer de compositie en het technische gedeelte helemaal in orde is is er ook nog zoiets wat een foto een speciale sfeer/ uitstraling geeft. Dat laatste zoek ik al tijden....en ik denk niet dat ik het snel ga vinden . Gelijk "writers block" bestaat er volgens mij ook zoiets als "photographers block". Ik heb het onlangs ook nog eens tegen Dama gezegd ...we staan op gebied van landschapsfotografie op BD nog lang niet boven op de ladder.
Ik kan mezelf hier perfect in vinden in deze analyse maar om nu dadelijk het nivaux van BD te beoordelen als midden moot Peter?
Als je het vergelijkt met andere bekendere sites dan zeg ik ja maar er zijn er toch meer waar je gerust van kan zeggen dat hier puik werk getoond wordt.
Er hangt dan ook weer zeer veel van af wie,wat en waar.
Het is niet zozeer de kwaliteit van de foto's maar de originaliteit waar naar gekeken wordt en dan zeg ik absoluut ja tegen je statement.
Er worden vele klassieke beelden geplaatst die zeer herkenbaar over komen tot soms afgezaagde onderwerpen maar het is telkens weer een heropfrissing van het geheugen en gewoon een update van een oude bekende.
En als ik de kans heb zal ik zeker weer proberen het oude cliché te doorbreken.
En weer nieuwe andere platen van het Vinne,Schulens meer La Hougne of andere bekende platen schieten geeft weer een nieuwe uitdaging om ze weer anders weer te geven..
Ik moet het trouwens ook altijd doen met mijn achtertuin...en proberen telkens een andere foto te maken.
Soms werkt en en soms weer niet...
Dit even off topic en hopelijk Dries zie je dit niet als vervuiling...
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Comment