Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Meerdere foto's met telkens een andere belichtingstijd om elk deel goed belicht weer te geven. En dan blenden in PS (maar vraag me niet hoe dit in zijn werk gaat).
Meerdere foto's met telkens een andere belichtingstijd om elk deel goed belicht weer te geven. En dan blenden in PS (maar vraag me niet hoe dit in zijn werk gaat).
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Er zijn ook mensen die graag posten uitgaand van 1 beeld waar ik ook respect voor heb daardoor komt hij donker over maar zeker niet onrealisch.
Ik doelde met mijn comment niet op truukjes, multishots, bewerkingen,...
Die foto is te donker en een langere sluitertijd lost dat op. Vind je de lucht dan te licht? Nog vroeger een foto nemen, en anders alleen truukjes. Hoedanook: te donker.
Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf. www.musicinframe.be
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Er zijn ook mensen die graag posten uitgaand van 1 beeld waar ik ook respect voor heb daardoor komt hij donker over maar zeker niet onrealisch.
Volg volledig. Ik neem ook altijd maar één foto en soms moet je dan een compromis maken naar het totaalbeeld toe. (stacken lukt me nog net, belichting blenden niet )
Bij deze foto vind ik het echter ook te donker. Wil je de lucht nog mooi belicht laten zien én het boothuis lichter en met meer detail eruit laten komen heb je geen andere keuze dan naar de bewerkingen te gaan grijpen vrees ik.
Zal eens teruggaan omstreeks 13:00 h.
Dan zal het wel licht genoeg zijn zeker?
JA, maar je wou die mooie zonsopgang zeker. Had je gelezen ipv een aanval te zoeken dan zou je gezien hebben da'k schreef dat je dan VROEGER moest gaan. Dus minder licht en dus langere sluitertijd en meer evenwicht voorgrond-lucht. Ik had je blijkbaar verkeerdelijk ingeschat als iemand die een serieuze vraag kwam stellen en die twee stappen ver kon redeneren...
Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf. www.musicinframe.be
JA, maar je wou die mooie zonsopgang zeker. Had je gelezen ipv een aanval te zoeken dan zou je gezien hebben da'k schreef dat je dan VROEGER moest gaan. Dus minder licht en dus langere sluitertijd en meer evenwicht voorgrond-lucht. Ik had je blijkbaar verkeerdelijk ingeschat als iemand die een serieuze vraag kwam stellen en die twee stappen ver kon redeneren...
Yourt, ik zoek zeker geen aanval. Indien het zo overkwam: " Sorry ". Ik neem de opmerkingen zeker ter harte. Ik was eigenlijk een beetje aan het, hoe noem je in het nederlands " teasing - bantering ". Zal het proberen niet meer te doen, maar het is een beetje de aard van het beestje.
Moet het eigenlijk altijd zo serieus zijn in het leven?
Maar goed, het heeft in ieder geval een mooie uitleg van Rupselkopke opgeleverd. Dank daarvoor. Zal het eersdaags eens testen.
Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Yourt, ik zoek zeker geen aanval. Indien het zo overkwam: " Sorry ". Ik neem de opmerkingen zeker ter harte. Ik was eigenlijk een beetje aan het, hoe noem je in het nederlands " teasing - bantering ". Zal het proberen niet meer te doen, maar het is een beetje de aard van het beestje.
Moet het eigenlijk altijd zo serieus zijn in het leven?
Maar goed, het heeft in ieder geval een mooie uitleg van Rupselkopke opgeleverd. Dank daarvoor. Zal het eersdaags eens testen.
Zeker eens proberen Louis want het werkt echt goed .
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Comment