Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bali Sunset 2 (HDR)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bali Sunset 2 (HDR)

Ik ben eens helemaal herbegonnen volgens de techniek van Peter (Rupselkopke).
    Voor deze manuele blend heb ik slechts 3 foto's gebruikt. De vorige versie was een automatische blend in Photoshop met alle 5 foto's genomen in bracket.

Hoe bevalt de update als gulden middenweg ?
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Er is over de ganse foto niet zo erg veel verschil te merken .....enkel bij de struiken onder het gebouw op de rots welke volgens mij in de hdr versie wat te fris en bleek weergegeven zijn.
      De lucht bij de manuele blend lijkt wel minder contrastrijk en minder doortekend dan de hdr versie...maar dat is persoonlijke smaak.Het tekenfilm effect is minder zichtbaar bij de manuele blend.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

vind het mooi gedaan,knap
        eos 600 d
        lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Voorkeur voor de blend. Oogt veel natuurlijker.
          Geniet van foto's maken

Comment

Mooi beeld vol sfeer.
            ik ga voor je eerste.

groetjes

moniq
            groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

Bedankt voor de tips iedereen. Het voordeel van een paar versies maken is dat ik iedere keer nog bijleer. Nadeel is dat het daarna moeilijk kiezen is, en voor mij niet alleen merk ik.

grtjs
              Linda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                Ik zal voor u een heel simpele techniek neerpennen en doorsturen via pm. De hele bewerking neemt slechts een paar minuutjes in beslag zonder dat je zelf moet zitten gommen , kleuren of via selecties werken. Het werkt voor 90% van alle gevallen erg goed.....mits er niet teveel verplaatsing is tussen de opnames.
                Al wat je als fotograaf met doen is ervoor zorgen dat je liefst vanop statief werkt en een drietal belichtingen(via exposure bracketing) snel achter elkaar maakt.Ik beloof wel niet dat je vandaag de pm nog krijgt.....maar hij komt zeker
                Wil je mij deze tutorial ook doorsturen via pm aub?
                vriendelijke groetjes,
                Lily
                -- visit: www.photographic-memories.be

Comment

Wel mooi gedaan hoor!!! Heb het ook eens geprobeerd, ook aan zee....maar dan heb ik problemen van onscherpte thv de overgang zee-horizon....ben er dan maar mee gestopt
                  Een mooi geheel van zacht licht....de silhouetten van de mensen....het water...mooi!
                  Gr Pascale
                  Eerlijkheid duurt het langst!!
                  Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    Ik zal voor u een heel simpele techniek neerpennen en doorsturen via pm. De hele bewerking neemt slechts een paar minuutjes in beslag zonder dat je zelf moet zitten gommen , kleuren of via selecties werken. Het werkt voor 90% van alle gevallen erg goed.....mits er niet teveel verplaatsing is tussen de opnames.
                    Al wat je als fotograaf met doen is ervoor zorgen dat je liefst vanop statief werkt en een drietal belichtingen(via exposure bracketing) snel achter elkaar maakt.Ik beloof wel niet dat je vandaag de pm nog krijgt.....maar hij komt zeker
                    ik zou ook heel graag je techniek via pm krijgen Rupselkopke , bedankt alvast
                    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
                      ik zou ook heel graag je techniek via pm krijgen Rupselkopke , bedankt alvast
                      de tutorial staat inmiddels hier online

grtjs
                      Linda

Comment

Working...
                      X