Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
..verklaar je nader....
wel, persoonlijk vind ik dit ook een mooie foto ( anders zou ik hem niet posten) maar deze foto zal het bij mij waarschijnlijk niet halen in mijn jaaroverzicht.
ik heb andere foto's gemaakt (diezelfde dag) die veel meer voorbereidingstijd vergen, complexiteit tijdens het nemen en ook meer werk achteraf vragen.
maar qua reacties op bd haalt deze ondanks zijn creativiteit en originaliteit veel minder respons en reacties tegenover een foto die qua opbouw al heel vaak gezien geweest is op bd.
ik stel dus vast dat BD meer houdt van de "klassiekers" dan van creatieve foto's waar soms afgeweken wordt van de regeltjes of nieuwe elementen worden gebruikt.
Ook bij andere TS stel ik vast in de reacties dat orginaliteit en creativiteit het soms niet haalt of resoluut wordt afgebroken.
Fotografie moet voor mij vooruitgaan, want stilstaan is achteruitgaan.
Sommige fotografen op BD blijven (op hoog niveau) binnen dezelfde "strekking" waardoor je hun stijl of foto bijna automatisch de fotograaf kan "verraden".
De dag dat ik geen inspiratie meer vind of jaar in/jaar out dezelfde onderwerpen of taferelen fotografeer .... begin ik aan een nieuwe hobby.
wel, persoonlijk vind ik dit ook een mooie foto ( anders zou ik hem niet posten) maar deze foto zal het bij mij waarschijnlijk niet halen in mijn jaaroverzicht.
ik heb andere foto's gemaakt (diezelfde dag) die veel meer voorbereidingstijd vergen, complexiteit tijdens het nemen en ook meer werk achteraf vragen.
maar qua reacties op bd haalt deze ondanks zijn creativiteit en originaliteit veel minder respons en reacties tegenover een foto die qua opbouw al heel vaak gezien geweest is op bd.
ik stel dus vast dat BD meer houdt van de "klassiekers" dan van creatieve foto's waar soms afgeweken wordt van de regeltjes of nieuwe elementen worden gebruikt.
Ook bij andere TS stel ik vast in de reacties dat orginaliteit en creativiteit het soms niet haalt of resoluut wordt afgebroken.
Fotografie moet voor mij vooruitgaan, want stilstaan is achteruitgaan.
Sommige fotografen op BD blijven (op hoog niveau) binnen dezelfde "strekking" waardoor je hun stijl of foto bijna automatisch de fotograaf kan "verraden".
De dag dat ik geen inspiratie meer vind of jaar in/jaar out dezelfde onderwerpen of taferelen fotografeer .... begin ik aan een nieuwe hobby.
David bedankt voor de uitleg..
Ik volg jou mening wel en snap ze ook.
Ik blijf er wel bij dat je ondanks de mooie plaatsen in België niet ver hoeft te lopen om mooie foto's te maken laat staan in je eigen buurt...
Er telkens foto's gaan maken van hetzelfde in een ander jasje dat is de vooruitgang vind ik..en het leunt wel een beetje aan met jou reactie.
Wanneer je telkens je eigen ding in een foto kan stoppen via CS dan is dat mooi uiteraard zolang het geloofwaardig overkomt toch...
Ik weet van mezelf dat ik nogal graag mijn foto's manipuleer door ze door de malle molen van CS te draaien...
Dat is in mijn geval mijn creativiteit die ook nooit zal ophouden.
Soms erover ,soms pal erop en dan heb ben je tevreden met de verschillende meningen die je hier krijg van mensen met verschillende smaken..
Het geeft mijn hobby die voldoening die ik nodig heb..
Maar het meest hou ik van de vroege uitstapjes waar je je effe kunt onttrekken van het druk leven...
Deze morgen stond ik op de Teut ....wat een zalig gevoel. Andere mensen gezien met hun toestel allemaal genietend van die maar mooie momenten...
Daar draait het maar alleen om vind ik....ontspanning.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Comment