Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Op mijn nieuwe apple ziet het er al veel beter uit maar hij is nog niet gekalibreerd...
succes met je je nieuw speeltje
zou dat nu eigenlijk veel uitmaken, ben nog altijd aan het twijfelen om zo'n apparaatje aan te schaffen, vindt het veel geld om dan maar éénmalig te gebruiken
op mijn oude "appel" net iets teveel pola naar mijn smaak dan hé
ter plaatsen is het niet altijd even gemakkelijk, wou het felle zonlicht wat temperen, je bent niet altijd op het juiste tijdstip op de juiste plaats
'k wil wel eens proberen dit iets te verminderen kan ik dit via PS ?
ter plaatsen is het niet altijd even gemakkelijk, wou het felle zonlicht wat temperen, je bent niet altijd op het juiste tijdstip op de juiste plaats
'k wil wel eens proberen dit iets te verminderen kan ik dit via PS ?
Ik ben (nog) geen PS-er ... dat de echte PS-ers opstaan
denk wel dat ze daar met hun laagmaskers of zo vanalles "iets" kunnen aan doen
Ik ben (nog) geen PS-er ... dat de echte PS-ers opstaan
denk wel dat ze daar met hun laagmaskers of zo vanalles "iets" kunnen aan doen
Ik denk niet dat ik een "echte PS-er" ben, maar één van de mogelijkheden is:
1) Foto openen in PS
2) Aanpassingslaag "zwart/wit" aanmaken boven de orginele laag
3) Laagdekking op "lichtsterkte" afregelen
4) Je activeert in het dialoogvenster van de aanpassingslaag het handje met pijltjes
5) Nu kun je in de foto op het donkere blauwe gaan en door klikken-en-slepen de intensiteit wat aanpassen.
Een andere mogelijkheid is via de aanpassingslaag "kleurbalans"
1) Foto openen in PS
2) Aanpassinglaag "kleurbalans" aanmaken boven de orginele laag
3) In het dialoogvenster "blauwe tinten" selecteren (ALT+7)
4) Naar eigen smaak "verzadiging" en "lichtheid" aanpassen.
Voor mij persoonlijk het beste resultaat is via de aanpassingslaag "Belichting"
1) Foto openen in PS
2) Aanpassingslaag "belichting" aanmaken boven de orginele laag
3) De "verschuiving" een tikje omhoog; "gamma" een tikje omlaag tot je de lucht goed vindt.
4) Masker van aanpassingslaag inverteren (moet zwart zijn) (effekt is teniet gedaan)
5) Zacht wit penseel selecteren van relatieve grootte, voorgrondkleur wit.
6) Schilderen op de lucht (met masker van aanpassinglaag aktief!) zodat je de aangepastte lucht kunt terug halen.
Zoals altijd: vele wegen leiden naar Rome. Elk z'n favo
Comment