Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dolomieten - Alta Badia

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dolomieten - Alta Badia

Een prachtige locatie. Lichttemperatuur is wat koud en de kleur wat aan de blauwe kant als gevolg van het tijdstip - vooral in de achtergrond. Verder zou ik een randje van de bovenkant afhalen (rechter wolk aansnijden).
    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

Comment

Re: Dolomieten - Alta Badia

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
      Ik denk niet dat ik een "echte PS-er" ben, maar één van de mogelijkheden is:
      1) Foto openen in PS
      2) Aanpassingslaag "zwart/wit" aanmaken boven de orginele laag
      3) Laagdekking op "lichtsterkte" afregelen
      4) Je activeert in het dialoogvenster van de aanpassingslaag het handje met pijltjes
      5) Nu kun je in de foto op het donkere blauwe gaan en door klikken-en-slepen de intensiteit wat aanpassen.

Een andere mogelijkheid is via de aanpassingslaag "kleurbalans"
      1) Foto openen in PS
      2) Aanpassinglaag "kleurbalans" aanmaken boven de orginele laag
      3) In het dialoogvenster "blauwe tinten" selecteren (ALT+7)
      4) Naar eigen smaak "verzadiging" en "lichtheid" aanpassen.

Voor mij persoonlijk het beste resultaat is via de aanpassingslaag "Belichting"
      1) Foto openen in PS
      2) Aanpassingslaag "belichting" aanmaken boven de orginele laag
      3) De "verschuiving" een tikje omhoog; "gamma" een tikje omlaag tot je de lucht goed vindt.
      4) Masker van aanpassingslaag inverteren (moet zwart zijn) (effekt is teniet gedaan)
      5) Zacht wit penseel selecteren van relatieve grootte, voorgrondkleur wit.
      6) Schilderen op de lucht (met masker van aanpassinglaag aktief!) zodat je de aangepastte lucht kunt terug halen.

Zoals altijd: vele wegen leiden naar Rome. Elk z'n favo
      Vinnydizzy, bedankt vr de uitleg, 'k zal eens een poging doen, of het me zal lukken is wat anders
      groetjes Ingrid

Comment

Working...
      X