Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Het is uiteraard een hele mooie of hij nu natuurlijk overkomt of niet.
Waar ik wel een beetje aan twijfel is de gele kleur aan de horizon, je zou toch een beetje meer oranje verwachten bij een zonsopgang...
Voor de rest... heel knap
'k Heb hem nu net eens rustig bekeken op mijn imac (ervoor had ik hem bekeken op mijn laptop) en ik slik nederig mijn woorden in ivm de gele kleur.
Op mijn goeie scherm zijn meer dan voldoende schakeringen in de geel/oranje kleur te zien die je ook in een natuurlijke zonsopgang ziet.
Dus nogmaals... een hele knappe foto, maar nu zonder twijfels
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Is een foto die zijn voor- en tegenhangers vindt, en dat vind ik wel leuk
Peter, Pascal,
Voor mij beperkt het "gefoefel" zich tot het blenden van de 2 verschillende scherpstellingen, maar ik maak er dan ook geen geheim van. Had er minder wind gestaan kon ik langer belichten, en dus meer diafragmeren, en had ik de nodige DOF wel behaald.
Voor de rest is het een gewone layerblend van "kant en klare" foto's.
Sommigen vinden de lucht te zwaar tov de voorgrond... wel, ik heb voor mezelf eens gefoefeld, en de lucht wat opgehelderd, maar dit geeft niet meer de dramatiek weer die ik op het moment waarnam.
"Foefelen" is de enige manier om zulke resultaten op een foto te krijgen. Dama is hier ten minste eerlijk.....er zijn heel wat anderen die zullen volhouden dat hun foto's zo uit de camera rollen zonder enige nabewerking.
@Dama. Prachtig resultaat Danny Nergens een spoor van enige bewerking zichtbaar....alles ziet er natuurgetrouw uit.
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Nabewerking zal er altijd wel zijn...is het nu om vlekken of andere zaken weg te werken maar het is niet verkeerd om je foto te werken als er maar iets van overblijft...
Ieder zijn eigen ding en je kan daar ver in gaan of/of subliem te werk gaan..Dat zijn 2 onomkeerbare zaken..
Het is het resultaat wat telt en wonderbaarlijk slagen sommige daar beter in dan anderen...
Maar een persoonlijke mening mag geen statement worden.
Gefoefel is een woord wat hier dikwijls gebruikt wordt op BD en wat minderwaardig kan overkomen..
Is je foto daarom slechter?
Ik denk dat het ook veel afhangt hoe je de zaken beheerst zowel bij het begin van de opname als bij het afleveren en je eigen draai er aan geven...
Twee totaal andere zaken die een persoonlijke keuze zijn van de TS maar die bediscussieerd mogen worden....
AMEN....
No problem, Kurt... In ieder geval neigt de kleur meer naar geel dan naar oranje.
'k Heb hem nu net eens rustig bekeken op mijn imac (ervoor had ik hem bekeken op mijn laptop) en ik slik nederig mijn woorden in ivm de gele kleur.
Op mijn goeie scherm zijn meer dan voldoende schakeringen in de geel/oranje kleur te zien die je ook in een natuurlijke zonsopgang ziet.
Dus nogmaals... een hele knappe foto, maar nu zonder twijfels
Comment