Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spruitjes in de ochtendzon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Spruitjes in de ochtendzon

in 1 woord: praaaaachtig
    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

heel geslaagd !
      Cheers, Ben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
        Het is uiteraard een hele mooie of hij nu natuurlijk overkomt of niet.
        Waar ik wel een beetje aan twijfel is de gele kleur aan de horizon, je zou toch een beetje meer oranje verwachten bij een zonsopgang...
        Voor de rest... heel knap
        'k Heb hem nu net eens rustig bekeken op mijn imac (ervoor had ik hem bekeken op mijn laptop) en ik slik nederig mijn woorden in ivm de gele kleur.
        Op mijn goeie scherm zijn meer dan voldoende schakeringen in de geel/oranje kleur te zien die je ook in een natuurlijke zonsopgang ziet.
        Dus nogmaals... een hele knappe foto, maar nu zonder twijfels
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

jawatte, zalige foto.

Comment

WHAUW, whow enz enz.
            Hier is al alles gezegd wat zou ik er nog kunnen aan toevoegen?
            Verschrikkelijk mooi wellicht?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Hoe doe je het toch???
              Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50
              http://syndromeda.be/Foto/Foto_albums.html

Comment

Eén vd beste foto's die ik de laatste tijd gezien heb.-.. Hij knalt in uw gezicht. Proficiat.

gr,
                canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

website : www.leonvanham.com

Comment

Zeker en vast de beste spruitjesfoto die ik ooit gezien heb!
                  Prachtig werk!

Grts, Spikke!
                  www.rallyandraces.com

Comment

Bedankt voor de talrijke reacties !

Is een foto die zijn voor- en tegenhangers vindt, en dat vind ik wel leuk

Peter, Pascal,
                    Voor mij beperkt het "gefoefel" zich tot het blenden van de 2 verschillende scherpstellingen, maar ik maak er dan ook geen geheim van. Had er minder wind gestaan kon ik langer belichten, en dus meer diafragmeren, en had ik de nodige DOF wel behaald.
                    Voor de rest is het een gewone layerblend van "kant en klare" foto's.

Sommigen vinden de lucht te zwaar tov de voorgrond... wel, ik heb voor mezelf eens gefoefeld, en de lucht wat opgehelderd, maar dit geeft niet meer de dramatiek weer die ik op het moment waarnam.
                    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    "Foefelen" is de enige manier om zulke resultaten op een foto te krijgen. Dama is hier ten minste eerlijk.....er zijn heel wat anderen die zullen volhouden dat hun foto's zo uit de camera rollen zonder enige nabewerking.

@Dama. Prachtig resultaat Danny Nergens een spoor van enige bewerking zichtbaar....alles ziet er natuurgetrouw uit.
                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Nabewerking zal er altijd wel zijn...is het nu om vlekken of andere zaken weg te werken maar het is niet verkeerd om je foto te werken als er maar iets van overblijft...
                    Ieder zijn eigen ding en je kan daar ver in gaan of/of subliem te werk gaan..Dat zijn 2 onomkeerbare zaken..
                    Het is het resultaat wat telt en wonderbaarlijk slagen sommige daar beter in dan anderen...
                    Maar een persoonlijke mening mag geen statement worden.

Gefoefel is een woord wat hier dikwijls gebruikt wordt op BD en wat minderwaardig kan overkomen..
                    Is je foto daarom slechter?
                    Ik denk dat het ook veel afhangt hoe je de zaken beheerst zowel bij het begin van de opname als bij het afleveren en je eigen draai er aan geven...
                    Twee totaal andere zaken die een persoonlijke keuze zijn van de TS maar die bediscussieerd mogen worden....

AMEN....

No problem, Kurt... In ieder geval neigt de kleur meer naar geel dan naar oranje.
                    Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                    'k Heb hem nu net eens rustig bekeken op mijn imac (ervoor had ik hem bekeken op mijn laptop) en ik slik nederig mijn woorden in ivm de gele kleur.
                    Op mijn goeie scherm zijn meer dan voldoende schakeringen in de geel/oranje kleur te zien die je ook in een natuurlijke zonsopgang ziet.
                    Dus nogmaals... een hele knappe foto, maar nu zonder twijfels
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

Comment

Wat een licht en kleuren...prachtige opname. Danny.
                      Groeten. Ronald

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                        Dat is geen verloren tijd geweest
                        Goed gezegd .... geen verloren tijd dat uurtje
                        Echt mooi
                        Groetjes
                        Luc
                        Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

Comment

Working...
                        X