Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zomerveld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zomerveld

Ben ook zo iemand die vlot durft te posten met af en toe een minder attractief beeld...Dat kan je van deze niet zeggen..
    Ik snap Vinny zijn uitleg maar al te goed...

Dit beeld is weer mooi van sfeer maar ik blijf ook een beetje op mijn honger wat originaliteit betreft....En daar heeft Vinny deze week een toppertje als voorbeeld gepost.

Less is more...dat geld voor velen onder ons en wijs mezelf als eerste met de vinger....

Binnenkort sla ik een andere weg in...en dan bedoel ik...een heel andere weg...
    Kurt mag blijven voor mij...
    Telkens weer een zalig bewerkt beeld en zeer goed van sfeer...bijna natuurgetrouw weergegeven en zeer boeiend steeds waar een mens van kan genieten...

In deze plaat trekt me vooral aan waarover de titel gaat en dat is het graan met de prachtige streling van het licht...
    De lichtbron is de Zon die deze sfeer bepaald ....een beetje ongelukkig in het hoekje maar wel bepalend voor de sterkte van de plaat....
    Knap....
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      Binnenkort sla ik een andere weg in...en dan bedoel ik...een heel andere weg...
      je maakt me benieuwd Pascal, misschien al een tipje van de sluier? een teaserke?
      Groeten!

500px / Facebook

Comment

Ik heb een vermoeden dat het tipje van de sluier al in zijn signature staat...
        Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
        je maakt me benieuwd Pascal, misschien al een tipje van de sluier? een teaserke?
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
          dat ie vanaf nu gaat raak schieten?
          Groeten!

500px / Facebook

Comment

schoontje
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Iedereen bedankt voor de commentaren.

Het blijft leuk en leerrijk om gegronde kritiek op een foto te krijgen.
              Toch nog even toelichten waarom ik ervoor gekozen heb om het zonnetje in de hoek te plaatsen... De foto is geschoten op 10mm en mijn voor de rest zo goed als perfecte canon 10-22 lens is nogal gevoelig voor flarevorming. Ik heb de truc met de vinger al geprobeerd maar niet altijd met bevredigend resultaat dus heb ik er hier voor gekozen om de zon op een plaats te zetten waar ze weining of geen flare veroorzaakt. Het bedoelde onderwerp van de foto was het mooie licht dat over het veld scheen en de veroorzaker van dat licht hoorde er ook wel bij vond ik. Maar toegegeven, het zonnetje staat achteraf gezien misschien wat te ver in de hoek.
              Volgende keer weer iets om op te letten

He's going back to basics
              vriendelijke groeten, Kurt
              Mijn foto's
              Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Vind dit ook wel een mooie. Dan vooral door het licht. De zon staat inderdaad misschien iets te veel in de hoek geduwd. Ik zat trouwens ook net te bedenken dat het ook een mooi panorama zou zijn!
                Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
                Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

Comment

Euh... stond...
                  Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                    Het blijft leuk en leerrijk om gegronde kritiek op een foto te krijgen.
                    Toch nog even toelichten waarom ik ervoor gekozen heb om het zonnetje in de hoek te plaatsen... De foto is geschoten op 10mm en mijn voor de rest zo goed als perfecte canon 10-22 lens is nogal gevoelig voor flarevorming. Ik heb de truc met de vinger al geprobeerd maar niet altijd met bevredigend resultaat dus heb ik er hier voor gekozen om de zon op een plaats te zetten waar ze weining of geen flare veroorzaakt. Het bedoelde onderwerp van de foto was het mooie licht dat over het veld scheen en de veroorzaker van dat licht hoorde er ook wel bij vond ik. Maar toegegeven, het zonnetje staat achteraf gezien misschien wat te ver in de hoek.
                    Volgende keer weer iets om op te letten

He's going back to basics
                    Ik weet dat menigeen hier op het forum een hekel heeft aan lensflares... maar een goeie welgemikte lensflare kan ook heel mooi zijn. Het kan een bepaald zomers gevoel nog wat extra nadruk geven. Het kan zelfs een onderwerp in je foto worden, of zelfs een compositie kracht bijzetten.
                    Ik zou niet zomaar lensflare als een draak in een foto zien of alles in het werk stellen om kost wat kost ze te vermijden.
                    Het is een persoonlijke keuze, je bent er voor of niet.
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                      Ik weet dat menigeen hier op het forum een hekel heeft aan lensflares... maar een goeie welgemikte lensflare kan ook heel mooi zijn. Het kan een bepaald zomers gevoel nog wat extra nadruk geven. Het kan zelfs een onderwerp in je foto worden, of zelfs een compositie kracht bijzetten.
                      Ik zou niet zomaar lensflare als een draak in een foto zien of alles in het werk stellen om kost wat kost ze te vermijden.
                      Het is een persoonlijke keuze, je bent er voor of niet.
                      Een vroegere foto die aantoont dat ik je helemaal volg in je mening over lensflare. Als de flare goed onder controle gehouden wordt kan hij voor iets extra's zorgen.
                      Maar als je op 10mm de zon min of meer aan de zij- of bovenkant van het beeld wil houden zoals hier dan is het moeilijk om die flare onder controle te houden.
                      Verdere experimenten volgen ongetwijfeld
                      vriendelijke groeten, Kurt
                      Mijn foto's
                      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

dat ie vanaf nu gaat raak schieten?
                        Inderdaad....

Euh... stond...
                        Citaat:
                        Oorspronkelijk geplaatst door Dama

Tja ik heb het niet zo voor veranderingen....

Soory Kurt voor mij OFF topic opmerking...Het gaat trouwens over jou foto hier....
                        Last edited by Jacobs Pascal; 3 augustus 2011, 00:58.
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                        X