Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Westfriese Omringdijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Westfriese Omringdijk

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
    .............
    Typisch is vooral dat iemand letterlijk duizenden kritieken op andere foto's schrijft met zoiets komt aan draven in showcase. Maar je bent dan ook terecht het uithangbord van dit forum dat voor fake kiest.
    3.10. Kritiek, omgang en nettiquette

....... Kritiek is goed, zolang deze maar opbouwend is. Doe iedereen een plezier en behandel anderen zoals jij wil dat anderen met jou omgaan. Ook al zit je alleen achter het beeldscherm, aan de andere kant van de lijn bevinden zich wel degelijk mensen, met echte gevoelens en emoties.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hmm, aangezien het showcase is mag het kritisch zijn ondanks ik dat niet lees uit de bovenstaande commentaren. (das waarschijnlijk de etiquette hé)

Tegen de stroming in dan maar en meer kan ik er echt niet over zeggen: snapshot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
        Hmm, aangezien het showcase is mag het kritisch zijn.....
        mee eens, als er maar niet op de man wordt gespeeld.
        grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          Istwat ?
          Tisniks en plat zoals zoveel in Holland, waar de koeien tot plekken vergaan zijn.
          Typisch is vooral dat iemand letterlijk duizenden kritieken op andere foto's schrijft met zoiets komt aan draven in showcase. Maar je bent dan ook terecht het uithangbord van dit forum dat voor fake kiest.
          Klopt volledig. Altijd zéér veel kritiek op andere, meestal prachtige foto's.
          Deze foto trek ik met een nokia, terwijl ik bezopen op mijn fiets zit. Daar heb je mijn mening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boyoz Bekijk bericht
            Klopt volledig. Altijd zéér veel kritiek op andere, meestal prachtige foto's.
            Deze foto trek ik met een nokia, terwijl ik bezopen op mijn fiets zit. Daar heb je mijn mening.
            ik weet het Boyoz...hoge bomen vangen veel wind!
            grt,bouk.

Comment

Ik krijg er heimwee van naar de zomer die nog moet komen. Het is een landschapje zoals er zovele zijn maar waar we veel te weinig van genieten.
              Ik denk dat hij nog mooier zou zijn met ietsje meer verscherping
              vriendelijke groeten, Kurt
              Mijn foto's
              Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Amai Bouk je hebt veel vrienden hier en zelfs een paar vijanden ... zoals je zegt: hoge bomen vangen veel wind!

@ topic: foto kan indd. scherper. Goeie foto van typisch polderlandschap waar het heerlijk fietsen is. Maar had toch veel liever aarden landweg in beeld gezien i.p.v. lelijke betonnen weg.
                The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Beetje een afwijkend formaat, en ik mis de EXIFs, maar verder niets op af te keuren op deze keurige plaat. Bouk, jij hebt tenminste een horizon!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Wat een wereldplaat !!!

Comment

Het is eenvoudig, mooi, simpel en eerlijk. Je houdt ervan, of net iets minder, zoals met
                      alles in Holland. Ik hou ervan. En als het niet van Bouk was, hield ik er nog altijd van. Wel
                      vind ik sommige kritieken nogal vreemd. Alsof ze eindelijk eens de kans zien om de man
                      te spelen.
                      Maar met de man te spelen, mis je meestal de bal.
                      Mooi, ik hou van Holland, gevoel, Bouk.

Comment

Bouk, ik snap dat je een volharder bent in het weergeven zoals het is, zonder enige frivoliteit. Maar ook daar kun je creatief in zijn. Zonder de pola-filters, ND-filters of fotosjoep achteraf.
                        Ik snap dat je het innoverende laat voor wat het is. Wat we zien is jouw werkelijkheid. Niets minder, maar vooral niets meer.

Een foto is een foto waar je iets of niets in ziet. Een foto bekijken en beoordelen is in eerste plaats altijd een subjectief iets, want het is "jij" die kijkt, niet iemand anders. Het objectieve komt wanneer de "jij" een beoordeling plaatst. En daar heb je verstand voor nodig, persoonlijkheid en liefde voor het vak.
                        Je hebt wortels stevig geslagen in je geliefde landschap, geen mens die je in andere grond kan planten. Bij een stevig bries zal een takje heen en weer wiegen, bij een storm zal je stam eens heen en weer walsen, maar staan, dat ga je blijven.

Wat ik subjectief van je foto vind, dat weet je ondertussen al, Bouk, ik val niet graag in herhaling.
                        Wat ik objectief vind is dat sommige mensen eens wat beleefder mogen zijn. Er zal altijd wel een fotograaf zijn die "het eens beter zal doen", er zal altijd een toestel zijn die het beter kan, ... maar in +105.000 berichten heb ik Bouk nog nooit iemand weten persoonlijk aan te vallen, laat staan laagdunkende opmerkingen geven. Doen jullie dat maar eens na!
                        www.brunodyserinck.be
                        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Een van de bekende cultuur historische locaties van Noord-Holland, de West Friese Omringdijk. De laatste tijd weer helemaal terug in de aandacht.

Bij het nemen van de foto had er iets meer aandacht kunnen zijn voor de compositie. Er zijn diverse interessante vlakken te onderscheiden, met name driehoeken. Een van die driehoeken wordt gevormd door de specialiteit van Bouk, de wolken. De bovenzijde van deze driehoek zou gebruikt kunnen worden om de foto bij te snijden (boven en links). Het zal naar mijn mening de compositie ten goede komen.

Het formaat van de foto vind ik wel passend bij het onderwerp.

Comment

Tja....als Ollander die ook nog eens niet zo gek ver van die buurt woont begeef ik me nu na het lezen van de opmerkingen hier waarschijnlijk op zeer glad ijs.....

Misschien heb ik totaal het recht niet hier een opmerking over te mogen maken in deze lijn, gezien ik nog maar een beginner ben.

Maar juist omdat ik beginner ben (technisch nog zo verdomde weinig weet en begrijp) bekijk ik toch met regelmaat al jaren dit soort lijnen.
                            Heel bewust omdat hier over het algemeen volgens mij met mijn "beginners kennis en kunde" zeer mooie foto's te vinden zijn .... waarop dan toch vaak nog stevige (maar voor mij o zo leerzame) kritiek komt.

Soms begrijp ik die kritiek al ...soms ook totaal niet en dan bekijk ik met eigenlijk toch zeer jaloerse blikken die foto nog maar eens grondig om dan al dan niet te ontdekken of ik die kritiek nu wel of niet juist vind.

Nu kijk ik naar deze foto.
                            Wie hem ook gemaakt zou hebben... ik bekijk hem dus met mijn onervaren blik.

Ik denk dan na... en lees de commentaren....stuk voor stuk ...en bekijk ook steeds opnieuw die foto...
                            Zo kom ik er een tegen... ja schiet het dan door mijn hoofd.. IK zou persoonlijk misschien ook een stukje van het blauwe gedeelte van de lucht af halen, er meer een breedbeeld van maken misschien zelfs.
                            Dat zou ik bij deze foto ook wel vinden passen.

De persoonlijk gerichte commentaren lees ik ook maar verlaten ook direct weer mijn "oor".
                            Want wie ben ik om te oordelen over een persoon , de kennis enz.enz.
                            Ik scroll dus maar weer verder en terug naar de foto want ik wil dáár graag leerzame dingen over lezen, niet over die persoon zelf.

Maar dan toch... ik blijf om een of andere reden kijken naar deze foto....en herinner dan tóch die minder prettige reacties.
                            Eigenlijk juist dóór die reacties blijf ik zoeken in die foto merk ik....

Sorry Bouk, ik waardeer je mening zeker als je die op andermans foto's geeft.
                            Ik leer er immers van.
                            Daar gaat het mij dus niet om zoals bij sommige andere hier.

Maar oa. jou en andermans meningen steeds lezend , denk ik dan eigenlijk ook steeds dat de mensen die die toch in mijn ogen deskundige kritiek op andere geven...het aangehaalde kritiek zelf wel beheersen want zij zien die dingen wel die ik dan niet (altijd) zie.

Een voorbeeldje, het bericht is toch al lang
                            Als ik op mijn scherm een toch behoorlijk scherpe plaat zie...dan maak je soms (ik heb het net elders bij een portretfoto nog gelezen) de opmerking dat die niet scherp is op de juiste plek.
                            Het scherpte diepte punt lag niet op de juiste plaats , in dat geval de mond.

Ik begrijp daar dan soms geen lor van, door mijn gebrek aan kennis en ervaring waarschijnlijk.
                            Ik zie hier toch een scherpe plaat ? denk ik dan.
                            De rimpeltjes in de lippen zijn toch voor mijn ogen scherp...kan dit dan NOG scherper ??

Dan kom ik deze lijn tegen en bekijk na alle kritiek nogmaals deze foto.
                            Eigenlijk wilde ik niet eens schrijven, want wie ben ik om... maar het bleef hangen want ik wil toch graag leren.

Net het aangehaalde lijntje over scherpte bekeken... en dan deze foto bekijkend twijfel ik alweer aan mijn kennis en kunde...
                            Dus na mijn twijfels dan toch maar een vraag, die je dus niet als kritiek moet zien maar als vraag!

Nu juist hier bij deze foto blijf ik zoeken.
                            Zoeken naar dat deel in de foto dat wél scherp is ?
                            Kan je me nu uitleggen op welk deel van de foto nu scherp gesteld is ? want ik zie het hier niet (maar waarschijnlijk dan weer door dat gebrek aan.... )
                            Nikon D5000 en wat lenzen.

Comment

Sorry beste Bouk, maar ik vind dat deze foto het niveau van snapshot niet overstijgt. Er is niets in de foto dat me aanspreekt en een wauw gevoel heb ik al helemaal niet.
                              Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Een traditionele foto. Moet op dat manier ook kunnen, vroeger kon het toch? Waarom nu niet?

Altijd jou zin blijven doen bouk
                                Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Working...
                                X