Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zijn dit...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zijn dit...

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
    bouk,

sinds ik de 12-24 heb gebruik ik deze praktisch uitsluitend voor landschapsfotografie
    is voor mij toch een superlens... is wat mij betreft beter dan 17-40
    wel handmatig scherpstellen, wat voor landschap geen probleem is... in tegenstelling tot 17-40 durft de 12-24 inderdaad nogal eens te hunten bij weinig licht...maar dan is dan ook het enigste wat ik bij deze lens als nadeel ervaar
    Inderdaad die Tokina is een superlens voor landschappen. Maar dan wel in de goede handen en dat is bij jou duidelijk het geval. Prachtige plaat
    Geniet van foto's maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
      Inderdaad die Tokina is een superlens voor landschappen. Maar dan wel in de goede handen en dat is bij jou duidelijk het geval. Prachtige plaat
      Chris, ik heb beide objectieven en ze zijn inderdaad heel goed, maar volgens mij hebben ze het hier over de Nikon 12-24 en dit zou inderdaad de beste UWA zijn die er te vinden is.
      Helaas kost dat objectief veel tijd tussen duim en wijsvinger plus dat je die speciale adapter er nog eens moet bij kopen.
      Alleen al voor deze lens zou ik zelfs durven een Nikon te kopen want het is zonde dat je die op een Canon niet volledig kan benutten.
      Hoewel..... in de meeste gevallen kom je wel toe met drie diafragma instellingen (op de Canon dan hé).

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        ........... maar volgens mij hebben ze het hier over de Nikon 12-24.........
        Tokina.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
        X