Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
De echte diepte in de foto manifesteert zich tot halverwege de hoogte, de slingerbeweging in het pad wordt zowiezo al verstoord door het riet.
Mijn gedacht is, als je een lager standpunt inneemt komt je voorgrond dichterbij en krijg je daar meer detail, terwijl het achtergrondpunt ogenschijnlijk op hetzelfde (afstandspunt) blijft liggen.
Ik vergelijk het een beetje met die mooie zeezicht-foto's: plaats een rotsformatietje (of een bootje ) op je voorgrond en je hebt direkt wat meer diepte.
De echte diepte in de foto manifesteert zich tot halverwege de hoogte, de slingerbeweging in het pad wordt zowiezo al verstoord door het riet.
Mijn gedacht is, als je een lager standpunt inneemt komt je voorgrond dichterbij en krijg je daar meer detail, terwijl het achtergrondpunt ogenschijnlijk op hetzelfde (afstandspunt) blijft liggen.
Ik vergelijk het een beetje met die mooie zeezicht-foto's: plaats een rotsformatietje (of een bootje ) op je voorgrond en je hebt direkt wat meer diepte.
ik zal eens terug gaan
en er de volgende keer aan denken om nog meer door de knieën te gaan
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Ik vind deze voorlopig de sterkste van je drie foto's!
Mooi gebied zo te zien....leuk hoe je het paadje kan volgen en achter de bomen verdwijnt.
Wat vinnydizzy voorstelt zou ik zeker ook eens uitproberen!!
Gr Pascale
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment