Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Kan wel beginnen mierenneuken over de horizon maar ik doe het niet.
Lekker sfeerijke plaat met een iets wat te fel belichte sneeuw naar mijn gedacht..
Sommige delen hebben geen detail meer.
Maar voor de rest een prima resultaat.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Kan wel beginnen mierenneuken over de horizon maar ik doe het niet.
Lekker sfeerijke plaat met een iets wat te fel belichte sneeuw naar mijn gedacht..
Sommige delen hebben geen detail meer.
Maar voor de rest een prima resultaat.
Voordat je gaat mierenneuken zou je eerst kunnen vragen of het daar in het echt ook krom loopt.. Het heet daar niet voor niets de Tafelberg... het loopt daar met stukken omhoog en omlaag... net een golvende zee...
v.w.b. de fel belichte delen.... op mijn camera is er absoluut geen sprake van overbelichting.. ik heb vandaag even met curves geexperimenteerd, dus wellicht iets teveel de hoge lichten opgekrikt... heb nu even een update geplaatst..
Ik ga voor de update omdat daar de 2 hoofdonderwerpen minder uitsprekend naar voor komen.
Bij de eerste wordt je blik te hard van voorgrond (heidestruikje) naar achtergrond (hoge Berk) over en weer geleid.
Voordat je gaat mierenneuken zou je eerst kunnen vragen of het daar in het echt ook krom loopt.. Het heet daar niet voor niets de Tafelberg... het loopt daar met stukken omhoog en omlaag... net een golvende zee...
v.w.b. de fel belichte delen.... op mijn camera is er absoluut geen sprake van overbelichting.. ik heb vandaag even met curves geexperimenteerd, dus wellicht iets teveel de hoge lichten opgekrikt... heb nu even een update geplaatst..
Groet, Rob...
Dan was miijn opmerking toch niet voor niets geweest Rob want het is een betere update..
En wat het aflopen betreft..Je zou deze ook voor het oog kunnen rechtzetten en dan verbeterd het eerst zicht wel volgens mij...maar ik leg me er bij neer..
Ik zal niet meer mierenneuken ok?
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Dan was miijn opmerking toch niet voor niets geweest Rob want het is een betere update..
En wat het aflopen betreft..Je zou deze ook voor het oog kunnen rechtzetten en dan verbeterd het eerst zicht wel volgens mij...maar ik leg me er bij neer..
Ik zal niet meer mierenneuken ok?
Je opmerking m.b.t. het licht is ook zeker niet voor niets geweest..... Blijkbaar is mijn experiment met curves iets te enthousiast geweest...
Overigens ik kan me jouw opmerking m.b.t. de horizon goed voorstellen, maar goed, ik kan het idd voor het oog zo recht mogelijk zetten, maar verkies er dit keer maar voor om het te laten lopen zoals het daar loopt.....Misschien iets voor de volgende keer om te overwegen...
Comment