Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Helen wat me bij jou fotos steeds opvalt dat de ene wat straffer in contrast is dan de andere.
Komt het door verscherping of het contrast zelf? IK weet het niet maar aan de voorgrond kan je dat altijd goed zien..
Als je naar de bloemetjes kijkt dan zie ik op mijn scherm nogal wat witte puntjes en ook tussen de steentjes.
Ik kan me niet van deze waarneming ontdoen en das wat me steeds opvalt...
Compo zie ik graag met veel diepte.
Sfeer is zoals altijd goed.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Als je naar de bloemetjes kijkt dan zie ik op mijn scherm nogal wat witte puntjes en ook tussen de steentjes.
Ik kan me niet van deze waarneming ontdoen en das wat me steeds opvalt...
Bedoel jij deze puntjes Pascal? (Flink crop direct vanuit RAW converter niet verscherpt)
Sinds ik lid ben hier, kijk ik vooral veel rond en jouw foto's vallen me altijd weer op. Misschien klopt dat niet maar ik heb de indruk dat je veel vaker dan andere (al zeker mezelf) durft een landschap vertikaal te fotograferen.
Ik ga alleszins nog veel genieten van de beelden op je website ;-).
Bedoel jij deze puntjes Pascal? (Flink crop direct vanuit RAW converter niet verscherpt)
]http://www.helenica.nl/indexbd/f2757crop.jpg
groeten,
Helen
Hoi Helen het is gek maar op die zoom crop zie je dat het heel natuurlijk oogt al komt de gehele foto voor mij nogal scherp over telkens maar dat hangt van foto tot foto af...en ik heb er geen verklaring voor..Misschien kan je eens iets vertellen over je manier van verscherpen die je gebruikt..
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Comment