Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kantelmoment

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kantelmoment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
    Kurt,
    ik vind de update te helder. Kijk eens naar de schaduwzijde van die boomstam, die verlicht is als bij klaarlichte dag. Dit komt niet natuurlijk over bij zo'n tegenlichtopname.
    Je mag detail zijn, maar niet onnatuurlijk veel. Door het tegenlicht wordt je in werkelijkheid ook verblind, en kan je die boom nooit zo fel opgelicht zien...

Voor mij de originele, maar ben wel akkoord met de opm van Pascal over de dofheid van de reflectie op het ijs.
    Mja, je hebt wel een punt wat betreft de boom. Het is een moeilijke om het juiste evenwicht in te vinden (Ik maak het mezelf waarschijnlijk niet gemakkelijk door zo'n foto's te schieten ) maar het blijft een uitdaging.
    Wat de reflectie betreft volg ik wel voor een stuk hoor maar de zon zat al zo laag dat er in werkelijkheid ook niet echt een sprankelende reflectie te zien was op het ijs. Daar is in deze foto niets meer uit te halen vrees ik. Ik heb er wel van een paar momenten vroeger waar de reflectie niet zo dof is, misschien plaats ik die morgen of zet ik hem achter een link.
    Ik ga met deze foto stoppen denk ik of hem toch een paar dagen aan de kant laten liggen want op den duur zie ik door het bos de bomen niet meer
    Bedankt voor de tips en de commentaren, het is opnieuw een foto waar ik een aantal dingen van opgestoken heb, dus een leerrijke ervaring
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Doe mij maar de eerste versie, voor mij is dit de mooiste !!
      grtjes, fabke
      Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

Comment

Kurt als ik eerlijk moet zijn dan vind ik nu de voorgrond van je update beter wegens die rode stipjes..maar de sfeer van de eerste vind ik beter.
        Een beetje de combinatie van de twee zou wellicht het beste resultaat opleveren.
        Maar zoals je al aangeeft dat je deze beter laat voor wat ie is en met een volgende aan de slag gaat..anders zie je inderdaad het bos niet meer door de bomen..
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
        X