Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gullfoss bij valavond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gullfoss bij valavond

Een hele mooie

Comment

Schitterende foto met zalig licht, prima sluitertijd op de watervallen en heerlijke kleuren! Prachtig gezien en super knap vastgelegd!

Groetjes,
      Ann

Comment

Merci allemaal.

@ DDboke, je zou dat inderdaad kunnen denken door de waterlijn van de bovenste waterval, maar het eerste en bovenste deel van de waterval is eigenlijk van bovenaf bekeken een schuine hoek met het linkse deel die zich dichtste bij de kijker bevindt, het tweede deel staat dan weer onder een omgekeerde hoek. Denk dat dit een beetje optisch bedrog veroorzaakt.
        Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
          Merci allemaal.

@ DDboke, je zou dat inderdaad kunnen denken door de waterlijn van de bovenste waterval, maar het eerste en bovenste deel van de waterval is eigenlijk van bovenaf bekeken een schuine hoek met het linkse deel die zich dichtste bij de kijker bevindt, het tweede deel staat dan weer onder een omgekeerde hoek. Denk dat dit een beetje optisch bedrog veroorzaakt.
          Merci voor de uitleg!
          Groeten!

500px / Facebook

Comment

Ik kan me toch ook niet van de indruk ontdoen dat die niet recht is.
            Ik begrijp jouw uitleg, maar is imho niet 100% waterdicht

Er zijn 2 referenties waar ik mij op baseer :
            1) helemaal achterin is een stukje horizon te zien, dat volgens mij gerust horizon-taal mag zijn
            2) water-valt verticaal naar beneden : de verticale lijnen zichtbaar in de rechter waterval zouden volgens mij dan ook verticaal moeten zijn.

Heb het niet geprobeerd, noch nagemeten, maar het lijkt dat de verdraaiing van 1) en 2) heel dicht bij elkaar liggen.

Misschien toch eens proberen ? Al is het maar voor het visueel aspect
            Merci allemaal.

www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

Comment

ne zeer mooie hoor
              niks na te meten of hij recht of niet recht is
              zo laten hoor
              ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
              *BD1034BE

Comment

@ Dama:

ik gebruik altijd een waterpas en er is nergens geen recht stuk horizon hoor in de buurt.
                google gerust eens wat rond naar referentiefoto's

Na wat zoeken vond ik deze, er zijn blijkbaar weinig fotografen die vanuit dit standpunt fotograferen (deels omdat het verboden is ), deze kwam er het dichtste bij.

En water die met een grote kracht vooruitgestuwd wordt valt niet recht naar beneden, heb al genoeg watervallen gefotografeerd overal ter wereld intussen. :-)
                Last edited by kristofpattyn; 28 juli 2010, 12:00.

a lotta canonstuff

Comment

prachtig die waterval.....

Comment

Je hebt dit natuurgeweld mooi in beeld gebracht

Comment

Een hele mooie
                      I put the sexy in dyslexia

Comment

Prachtshot!

groeten Joep
                        Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

Comment

Prachtig

Comment

Bedankt Kristof !
                            Ja, je hebt gelijk, ze hebben ze allemaal scheef getrokken

Wil hier jouw topic niet te veel vervuilen met mijn opmerkingen hoor, maar nu we het toch of de horizon hebben...

Da's toch wel iets raar hoor... Een horizon is eigenlijk maar horizontaal als je er recht voor staat. Van zodra je langs de kust wegkijkt, is de horizon niet meer horizontaal, omdat die naar een vluchtpunt op oneindig loopt.
                            Ook al staat jouw camera pas, dan nog ziet de horizon er scheef uit.
                            Velen (mezelf incl) willen die dan rechtgetrokken zien, wat eigenlijk tegen de natuur in is.

Ik denk dat hier zich hetzelfde voor doet.

Tot zover deze ..., amen

@ Dama:

ik gebruik altijd een waterpas en er is nergens geen recht stuk horizon hoor in de buurt.
                            google gerust eens wat rond naar referentiefoto's

Na wat zoeken vond ik deze, er zijn blijkbaar weinig fotografen die vanuit dit standpunt fotograferen (deels omdat het verboden is ), deze kwam er het dichtste bij.

En water die met een grote kracht vooruitgestuwd wordt valt niet recht naar beneden, heb al genoeg watervallen gefotografeerd overal ter wereld intussen. :-)
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                              Bedankt Kristof !

Da's toch wel iets raar hoor... Een horizon is eigenlijk maar horizontaal als je er recht voor staat. Van zodra je langs de kust wegkijkt, is de horizon niet meer horizontaal, omdat die naar een vluchtpunt op oneindig loopt.
                              Ook al staat jouw camera pas, dan nog ziet de horizon er scheef uit.
                              Velen (mezelf incl) willen die dan rechtgetrokken zien, wat eigenlijk tegen de natuur in is.

Ik denk dat hier zich hetzelfde voor doet.

Tot zover deze ..., amen
                              rare theorie hoor. Dat vluchtpunt waar die horizon naar toeloopt, ligt dat dan niet toevallig op de horizon.

Comment

En als die horizon dan in een berglandschap ligt dan wordt het al helemaal moeilijk.
                                Maar ik begrijp wat je bedoelt.

a lotta canonstuff

Comment

Working...
                                X