Re: Na heet weer komt ...
Wat mijn reactie jou zegt weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat ik jouw creatie niet vluchtig, maar aandachtig bekeken heb.
Een gedreven amateurfotograaf weet met hoeveel zorg en vakmanschap een objectief vervaardigd is.
Hoe prijziger het objectief, hoe meer aandacht er besteed is aan de kwaliteit van het glas. Een speciale "coating" op de lenzen zorgt ervoor dat ongewenste reflecties grotendeels geneutraliseerd worden.
Een gedreven amateurfotograaf weet dat vensters van het ordinairste glas gemaakt zijn.
Een gedreven amateurfotograaf weet ook dat een nachtopname staat of valt door subtiele lichtschakeringen en dat hij dat niet te grabbel gooit door vanachter minderwaardig glas te fotograferen.
Het regende niet. Er was dus geen enkele reden om het raam dicht te laten.
De oorzaak van de donkere rechthoek in de lucht is dus verklaard.
Wat betreft de belichting van de gevel vind ik de uitleg van Rupselkopke plausibel.
Ik begrijp niet wat mijn foto's met dit topic te maken hebben.
Maar goed, ik probeer een behulpzaam mens te zijn.
Er zijn twee mogelijkheden om mijn "palmares" op BD te vinden:
- klik op mijn naam boven deze reactie
- klik vervolgens op "Bekijk openbaar profiel"
- kies dan "Statistieken"
- in het volgende venster klik je op "Zoek alle discussies die gestart zijn door Jos Vanhengel"
Veel kijkplezier.
Oorspronkelijk geplaatst door dg
Bekijk bericht
Een gedreven amateurfotograaf weet met hoeveel zorg en vakmanschap een objectief vervaardigd is.
Hoe prijziger het objectief, hoe meer aandacht er besteed is aan de kwaliteit van het glas. Een speciale "coating" op de lenzen zorgt ervoor dat ongewenste reflecties grotendeels geneutraliseerd worden.
Een gedreven amateurfotograaf weet dat vensters van het ordinairste glas gemaakt zijn.
Een gedreven amateurfotograaf weet ook dat een nachtopname staat of valt door subtiele lichtschakeringen en dat hij dat niet te grabbel gooit door vanachter minderwaardig glas te fotograferen.
Oorspronkelijk geplaatst door dg
Bekijk bericht
De oorzaak van de donkere rechthoek in de lucht is dus verklaard.
Wat betreft de belichting van de gevel vind ik de uitleg van Rupselkopke plausibel.
Oorspronkelijk geplaatst door Michken
Bekijk bericht
Maar goed, ik probeer een behulpzaam mens te zijn.
Er zijn twee mogelijkheden om mijn "palmares" op BD te vinden:
- klik op mijn naam boven deze reactie
- klik vervolgens op "Bekijk openbaar profiel"
- kies dan "Statistieken"
- in het volgende venster klik je op "Zoek alle discussies die gestart zijn door Jos Vanhengel"
Veel kijkplezier.
Comment