Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

When rocks turn into sand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: When rocks turn into sand

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
    Aangezien ik het plaatsje ken, vind ik het vooral knap dat je het voor mekaar hebt gekregen om de duinen beeldvullend weer te geven met een mooie compositie.
    Dit ondersteunt de gedachte van de mensen die denken dat de woestijn altijd een uitgestrekte oceaan van golvend zand is.
    En ook al weet ik beter ... ik hou wel van die gedachte
    Ik moet eerlijk zeggen dat als je een tijdje de duinen in wandelt (wat veel mensen niet doen omdat ze er overdag komen als het te warm is) je echt wel niets anders als zand ziet en bergen op de achtergrond. Het is natuurlijk ook geen Sahara, maar toch
    Ik heb trouwens een heleboel prachtige foto's van die ochtend. Misschien heb ik wel iets met zand

Groeten
    Mipstoo

Comment

DIT IS PRACHTIG!!!
      De schaduwen, de golvingen die je in herhaling ziet, de kleuren, de lucht en dan nog die kleine voetstappen zo mooi te zien!!
      I it!!
      Zoals velen zouden zeggen of denken.....recht naar het "HOF"!!
      Gr Pascale
      Eerlijkheid duurt het langst!!
      Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Heel mooi. Naar aanleiding van de opmerking van Bouk heb ik geprobeert om een semi-3d versie hiervan te maken in photoshop, een zgn croos-eye 3d. Vind je het goed als ik de link hier post?
        Flickr
        Sigma Sd14; Sigma 50mm f2.8; Sigma 10-20mm; Sigma dp1;Sigma dp2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
          DIT IS PRACHTIG!!!
          De schaduwen, de golvingen die je in herhaling ziet, de kleuren, de lucht en dan nog die kleine voetstappen zo mooi te zien!!
          I it!!
          Zoals velen zouden zeggen of denken.....recht naar het "HOF"!!
          Gr Pascale
          Bedankt Pascale... Ik ben al blij dat hij wat meer in de smaak valt als de vorigen
          Zie hier vaak genoeg kanjers van foto's passeren waar ik zelf jaloers op ben...

Oorspronkelijk geplaatst door Marefrisium
          Heel mooi. Naar aanleiding van de opmerking van Bouk heb ik geprobeert om een semi-3d versie hiervan te maken in photoshop, een zgn croos-eye 3d. Vind je het goed als ik de link hier post?
          Ben benieuwd Zet maar achter een linkje...

Groeten
          Mipstoo

Comment

Cross-eye 3d: http://img339.imageshack.us/img339/2...e198d1a3eo.jpg

Voor de techniek, zie hier: http://www.starosta.com/3dshowcase/ihelp.html
            Flickr
            Sigma Sd14; Sigma 50mm f2.8; Sigma 10-20mm; Sigma dp1;Sigma dp2

Comment

Allemaal super bedankt voor de leuke reacties en de tijd die genomen is om iets neer te tikken.

Oorspronkelijk geplaatst door Marefrisium Bekijk bericht
              Moet eerlijk toegeven dat ik het niet zie, dat 3d effect. Zal wel aan mijn ogen liggen
              Ik weet wel dat er 3d camera's bestaan, maar die zijn toch wel uniek. Volgens mij is er een Pirelli kalender gemaakt met zo'n camera. Daar springen de vrouwen letterlijk de kalender uit.

Groeten
              Mipstoo

Comment

Ik vind het een super mooie foto! Knap met die verschillende lagen en de mooie contrasten met de lucht! Knap gezien en prachtig vastgelegd!

Groetjes,
                Ann

Comment

Stel je levels even bij en je foto zal veel frisser worden, nu zit er een grijze film over.

Groeten
                  Flickr

Comment

Super mooi, die lijnen van het zand tov die bergen
                    Heb ook eens met de levels gespeeld en je kan die bergen oplichten. Alleen de vraag of dit moet, maar door de natuurlijke omgeving en de warmte is het zoals op de foto denk ik.
                    Groetjes Hilde
                    http://hildeg.smugmug.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
                      Stel je levels even bij en je foto zal veel frisser worden, nu zit er een grijze film over.

Groeten
                      Oorspronkelijk geplaatst door HildeG
                      Super mooi, die lijnen van het zand tov die bergen
                      Heb ook eens met de levels gespeeld en je kan die bergen oplichten. Alleen de vraag of dit moet, maar door de natuurlijke omgeving en de warmte is het zoals op de foto denk ik.
                      Dit is de meest natuurlijk weergave die ik eruit kon krijgen. Ik kijk ook vaak mijn levels na voor het posten, maar het gevaar bestaat er in dat je automatisch bewerkingen gaat toepassen die de realiteit niet meer benaderen. Soms zitten er in een landschap minder contrasten, minder donkere schaduwen en minder hooglichten, daarom moet dat volgens mij niet altijd nadien aangepast worden alsof dat wel zo is. De levels zijn dan ook licht aangepast, maar het is niet een héél contrastvol plaatje, daarmee dat ik vermoed dat velen de neiging hebben om nog meer te gaan schuiven.

Toch enorm bedankt voor de reacties

groeten
                      Mipstoo
                      Last edited by mipstoo; 25 maart 2010, 12:51.

Comment

Een foto waar je je niet zo makkelijk kan van afmaken. Maar ook niet zoveel over kan
                        vertellen. Gewoon in dat linkerhoekje gaan zitten, armen rond de knieën, hoofd in de
                        nek, en genieten maar.

Comment

WOW
                          Moet heerlijk zijn om daar te staan en te genieten. Je uitleg is ook top en zet de mood.
                          Ik ga ook in mei die kant uit. Enige tips zijn altijd welkom.
                          Wou dat ik zo'n foto's kon maken. Hoop dat ik zo'n mooie plaatsen tegenkom
                          Ik voel de rust hier in dit plaatje en zie de vos zelfs voorbijlopen
                          Schitterend
                          Greetz
                          Ekta

PS: wat is HOF?

Comment

ik heb er lang naar gekeken en heb er maar één woord voor: WONDERMOOI.

hier zou ik dagen willen rondhangen alleen om die ene geweldige foto te maken. (zal wel veel te warm zijn zeker)

Groeten, Bert
                            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                            www.bertofotografie.be

Comment

Het is allemaal al gezegd, maar wou toch ook nog even laten weten dat ik het een wondermooie foto vind.
                              Geniet van foto's maken

Comment

Nogmaals bedankt hoor

WOW
                                Moet heerlijk zijn om daar te staan en te genieten. Je uitleg is ook top en zet de mood.
                                Ik ga ook in mei die kant uit. Enige tips zijn altijd welkom.
                                Wou dat ik zo'n foto's kon maken. Hoop dat ik zo'n mooie plaatsen tegenkom
                                Ik voel de rust hier in dit plaatje en zie de vos zelfs voorbijlopen
                                Schitterend
                                Greetz
                                Ekta

PS: wat is HOF?
                                Thanks Ektachrome. Als je je vakantie een beetje plant en wat meer informatie over je onderwerpen in wint dan kom je al snel tot betere resultaten. Ik heb daarbij een horloge die mij zonsopgang en ondergang meedeelt en geïntegreerd kompas en dit komt mijn fotografie heel hard van pas. Je zult in de VS altijd wel mooie plaatsen tegenkomen en ik fotografeer echt nog niet zolang, dus dat lukt je allemaal wel

HOF is een mysterieuze selectie en verschijnt in het gelijknamig forumonderdeel. Maar er zijn zoveel goede foto's dat het maar een impressie is van de afgelopen week

Allemaal bedankt

Groeten
                                Mipstoo
                                Last edited by mipstoo; 27 maart 2010, 10:17.

Comment

Working...
                                X