Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Knappe foto Azhrarn...je hebt zowel struktuur in de sneeuw en lucht gehouden ondanks het sterke zonlicht Een kleine suggestie....indien je de zon en de graszode elk een andere hoek geeft(bv.paar stappen naar rechts) dan krijg je nog meer balans in dit beeld.Ik weet natuurlijk niet of de lokatie het toeliet zonder dat je wat anders mee in beeld bracht.
Klopt helemaal, achteraf viel dat me ook op. Compositietechnisch had ik hier wel een betere slag kunnen slaan.
KNAP... alle kleuren juist in beeld...
Welke instellingen heb je gebruikt? bewerkt?
Bewerkt? Ja. Dit zijn twee opnamen; een voor de lucht en een voor de voorgrond. In photoshop samengevoegd. Instellingen? Hm, ISO zo laag mogelijk, diafragma geknepen om voldoende scherptediepte te krijgen. Diafgragma voorkeuze dus, en dan een keer de belichting op de voorgrond en een keer de belichting op de lucht. De EXIF vind je als je op de foto klikt en even naar 'more proporties' zoekt.
Oh ja, standaard staat mijn camera gewoon op daglicht ingesteld: 5200K.
Comment