We kozen voor de kringelende "scenic route" om van Picton het zuidereiland in te rijden. Je kon wel om de kilometer stoppen om het landschap te fotograferen. Dit vond ikzelf de beste. Wat vinden jullie ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Marlborough Sound + update
Collapse
X
-
-
Re: Marlborough Sound
Mooi doorkijkje met goede diepte; je wordt nieuwsgierig naar wat er verder rechts ligt.
-
Re: Marlborough Sound
Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk berichtMooi doorkijkje met goede diepte; je wordt nieuwsgierig naar wat er verder rechts ligt.
Sorry maar das mijn persoonlijke mening.
Comment
-
Re: Marlborough Sound + update
Voor mij is het origineel (de tweede) beter dan de bewerking, maar ik hou dan ook van blauwe luchten, hoe miniem dat blauw wel mag zijn.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
-
Ik vind het origineel ook beter eerlijk gezegd.Wat ik bedoel is dat als je de opname zou opnieuw maken je wat meer naar links zou moeten gaan wandelen zodat je die boom niet in het viezier hebt.
Nu heb je gecropped en dat geeft minder diepte in de hele foto. Compositie bepalen als je de opname neemt niet achteraf.Al kan je uiteraard met de crop ook veel doen..Jammer van de boom.
Thnx voor de update.
Wat Doudeke zegt..Hoeveel schoons er nog te beleven is achter het hoekje..Dus je blijft een beetje op je honger zitten.Snappie?
Comment
-
Bij de opname dacht ik dat net die boom meer dieptewerking in het beeld zou brengen, maar ik moet je gelijk geven, Pascal. Zonder was beter geweest. Bedankt voor de opmerkingen en voor het kijken. Groetjes,
Dany
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk berichtBij de opname dacht ik dat net die boom meer dieptewerking in het beeld zou brengen, maar ik moet je gelijk geven, Pascal. Zonder was beter geweest. Bedankt voor de opmerkingen en voor het kijken. Groetjes,
Dany
Je hebt trouwens genoeg diepte al door het bootje in de verte en de huisjes in de heuveltjes..Zoek een kronkeling in het landschap op waardoor je dit nog sterker kan benaderen..Meestal is dit al genoeg.Maar ik begrijp je standpunt wel hoor maar meestal komt iets op de voorgrond storend over als je het niet goed intigreerd in je beeld.Das mijn gdachte erover hé en geen statement..
Comment
Comment