Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heerlijke morgen (+op aanvraag)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Heerlijke morgen (+op aanvraag)

Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
    Hey Pascal,

Zeer sfeervolle plaat ,wel goed opgemerkt van Rupsel ( er is niet veel wat 't hem ontgaat ).....maar bij de update is het probleem toch grotendeels opgelost...qua compo vind ik de update versie toch de betere...minder 'zwaar' door minder voorgrond...al-bij-al toch een geslaagde foto hoor
    Jean-Louis het was het proberen waard he en ja hij ziet alles ..of was dat GOD??
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Tussen je reeks foto's(als je tenminste meerdere foto's voor HDR gebruikt) zit een tijdsverschil. Eén minuut kan er al voor zorgen dat de opkomende zon van plaats veranderd is. Ik zie dit ook regelmatig bij HDR's waarin er wolken zitten.....daar krijg je dan dubbele wolken.Het is best mogelijk dat de hdr software een stuk van de eerste foto genomen heeft .....en deze daarna geblend heeft met de laatste. Indien je meerdere foto's nam zou dit de reden kunnen geweest zijn van de verplaatste reflectie.
      Tis geen ramp hé Pascal, de foto is daarom niet minder goed....het viel me gewoon op.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        Tussen je reeks foto's(als je tenminste meerdere foto's voor HDR gebruikt) zit een tijdsverschil. Eén minuut kan er al voor zorgen dat de opkomende zon van plaats veranderd is. Ik zie dit ook regelmatig bij HDR's waarin er wolken zitten.....daar krijg je dan dubbele wolken.Het is best mogelijk dat de hdr software een stuk van de eerste foto genomen heeft .....en deze daarna geblend heeft met de laatste. Indien je meerdere foto's nam zou dit de reden kunnen geweest zijn van de verplaatste reflectie.
        Tis geen ramp hé Pascal, de foto is daarom niet minder goed....het viel me gewoon op.
        Peter,

die sluitertijden lagen niet zo hoog hoor en dan vraag ik me af of er telkens tussen die drie opnames veel verschil zit om dit te weeg te brengen..Ik heb het eigenlijk nog nooit zo bekeken maar het is een gouden tip die ik zeker zal in de gaten houden de volgende keer.En ge weet Peter..Elke tip ik krijg is er eentje waar ik iets mee doe..Is het nu bij de afwerking of opname..dat maakt voor mij geen verschil.Het is het eindresultaat wat telt.
        Ik zou wel eens graag op pad gaan met de gouden tips maar dan in levende lijve...
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
          Ik weet niet wat..ik denk dat het de rimples in het water zijn....
          yep...en meer is het niet hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            yep...en meer is het niet hoor.
            grt,bouk.
            Ik ben eigenlijk blij dat toch ook nog iemand er net zo over denkt.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik ben eigenlijk blij dat toch ook nog iemand er net zo over denkt.
              kijk eens hier:

Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..

grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                kijk eens hier:

Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..

grt,bouk.
                Inderdaad...Klopt als een zwerende vinger maar doet nie zone pijn..Dank U bouk..
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

We zijn blijkbaar over verschillende zaken aan het praten. De reflectie is inderdaad vervormd(langer geworden) door de rimpels op het water......maar dat is niet hetgene wat ik bedoel. De reflectie zit op een andere plek in het water ....en dat kan NOOIT tenzij de foto verdraaid is(wat hier niet het geval is) of wanneer je met meerdere foto's gewerkt hebt. In de beide foto's waar Bouk naar verwijsd zit de reflectie van de zon pal onder de zon(loodrecht eronder) op het water. In uw foto niet(zie afbeelding)...de reflectie zit een stuk verschoven naar de rechterkant.....en ik heb zelfs hier nog je aangepaste laatste(lees verbeterde) foto gebruikt om het te laten zien. Bij je eerste foto de verplaatsing nog meer.

Ik ben misschien aan het mierenneuken Nomaals, het maakt je foto niet slechter......het valt gewoon erg op in je originele foto ,en het is niet van nature zo.

PS ; Ik haal de foto wel weg indien gewenst
                  Last edited by RUPSELKOPKE; 22 september 2009, 15:05.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

Peter voor mij is het nooit een muggezifterij en ik snap je volledig..Ik heb ook het raster erbij gehaald maar sta met mijn mond vol tanden.
                    Maar verklaar mij eens wat ik dan verkeerd heb gedaan volgens U?
                    Het waren dus 3 opnames met slechte weersomstandigheden.
                    Met een toch wel redelijk snelle sluitertijd..Ik heb hier verderop een draadje waar de bosjes rechts op de foto die jammer nog net genoeg zichtbaar zijn de rechte lijn weergeven dat de horizon voor mij toch juist stond..Misschien Stond mijn toestel toch niet helemaal waterpas..Zou het dat dan zijn denk je? Als je die lijn doortrekt naar je zon vanboven dan kom je langs die zon...Of ben ik verkeerd? Het is zo raar hé..
                    IK vind dit wel een leerrijk draadje hoor..En ik hoop dat hier mensen wat van kunnen leren..
                    En laat daarom de raster maar staan..
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Je zegd dat je hier meerdere belichtingen gebruikt hebt om tot een HDR te komen. Wel... leg je originelen ( 1ste en laatste foto van deze reeks) eens over elkaar.....maar zet de transparantie(opacity) van de bovenste laag veel lager dan 100%. Op die manier kan je de onderliggende laag ook zien en zal je heel waarschijnlijk kunnen zien dat in deze beide foto's de zon een stukje verplaatst zit. De hdr software kiest zelf de stukken uit de foto die hij wil combineren om de belichting in balans te krijgen.Vermoedelijk heeft hij de zon uit een andere foto van dezelfde reeks gebruikt dan waar hij de reflectie op het water gehaald heeft.Hoeveel de verplaatsing van de zon tov de reflectie is zal afhangen van de tijd die verlopen is tussen de eerste en de laatste foto. Misschien stond je statief niet 100%vast op de ondergrond en is het wat verschoven tijdens de verschillende opnames.
                      Last edited by RUPSELKOPKE; 22 september 2009, 15:22.

Comment

misschien heeft toch de mist hier enig invloed op.
                        grt,bouk.

Comment

Je zegd dat je hier meerdere belichtingen gebruikt hebt om tot een HDR te komen. Wel... leg je originelen ( 1ste en laatste foto van deze reeks) eens over elkaar.....maar zet de transparantie(opacity) van de bovenste laag veel lager dan 100%. Op die manier kan je de onderliggende laag ook zien en zal je heel waarschijnlijk kunnen zien dat in deze beide foto's de zon een stukje verplaatst zit. De hdr software kiest zelf de stukken uit de foto die hij wil combineren om de belichting in balans te krijgen.Vermoedelijk heeft hij de zon uit een andere foto van dezelfde reeks gebruikt dan waar hij de reflectie op het water gehaald heeft.Hoeveel de verplaatsing van de zon tov de reflectie is zal afhangen van de tijd die verlopen is tussen de eerste en de laatste foto. Misschien stond je statief niet 100%vast op de ondergrond en is het wat verschoven tijdens de verschillende opnames.

Peter dan zou mijne Photomatcs dat al dadelijk aangeven denk ik.
                          Ik heb gedaan wat jij gezegd hebt en die fotos komen knal overeen hoor..Dus ik denk dat je theorie wel klopt maar ik zie geen verschuiving.
                          Als je kijkt naar de foto waar jij het voobeeld uitgehaald heb naar de horizon kijk en vegelikt deze met de originele dan zie je nog net dat deze veel schuiner staat nu...Wat niet opvalt door de mist maar ik zie het hier op de Powermac wel op het scherm dus volgens mij is er met die reflectie niets aan de hand en is het een speling van het weer..
                          Als je wil kan ik je de originele opsturen zodat je zelfs eens kunt kijken..
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Als je wil kan ik je de originele opsturen zodat je zelfs eens kunt kijken..
                            Dat hoeft niet hoor ....ik geloof je zo ook wel. De bermuda driehoek is ook een natuurfenomeen waavoor met tot op heden nog geen sluitende verklaring voor heeft. Ik heb ook al een paar foto's gehad waarin ik dingen zag die er niet waren.

Comment

Dat hoeft niet hoor ....ik geloof je zo ook wel. De bermuda driehoek is ook een natuurfenomeen waavoor met tot op heden nog geen sluitende verklaring voor heeft. Ik heb ook al een paar foto's gehad waarin ik dingen zag die er niet waren.
                              Ok case closed dan?

En nog eens bedankt iedereen voor de opbouwende kritiek.
                              Last edited by Jacobs Pascal; 22 september 2009, 20:18.
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                              X