Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
prachtige blend hoor Met welke tool maak jij je selectie van de beer want zo'n harig beest selecteren is behoorlijk moeilijk met al die haren hé....je kan het nauwelijks zien...jij hebt de techniek duidelijk goed onder de knie (ik worstel altijd met haren )...dat moet veel werk geweest zijn....KNAP
"If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)
Ik vind het toch maar een vreemde 'merge' hoor...
De beer is fel belicht door de zon en staat in een landschap waar de zon noch in de hemel, noch op de rotsen terug te vinden is. Het wringt gewoon...
Maar wel knap aan elkaar geplakt
Greetz, KAriboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Ik vind het toch maar een vreemde 'merge' hoor...
De beer is fel belicht door de zon en staat in een landschap waar de zon noch in de hemel, noch op de rotsen terug te vinden is. Het wringt gewoon...
Maar wel knap aan elkaar geplakt
Greetz, KAriboe
daar heb je een punt...ik had die discrepantie nog niet eens opgemerkt....de zon op de beer komt precies van een andere kant...ik vind het toch een toch een leuke plaat blijven
"If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)
Super knap gedaan en dat is zo eens iets anders en waarschijnlijk niet onmogelijk in de toekomst...maar ik vrees dat er dan niet meer veel van die ijsberen zullen zijn. Knap werk!
Het idee (verhaal) achter deze foto vind je overal terug op Internet. Blijft dat het knap gedaan is, maar er is onvoldoende rekening gehouden met de lichtval.
Ik wil hier geen controverse over doen ontstaan maar dit doet mij denken aan de eeuwige discussie rond hdr (en vooral overdreven hdr).
Voor mij is dit geen foto meer maar een (kunst)werk.
Zelf heb ik mij daar nooit aan gewaagd, dus ik kan niet oordelen over de gebruikte technieken en hoe moeilijk dit wel niet zal zijn maar zolas bij de meeste kunstwerken (zeker de moderne) lopen de menigen zeer uiteen over de waarde van zo'n werk.
Ik wil er dus voor uitkomen dat ik dit niet mooi vind: het lijkt mij een prentje uit een amerikaanse strip met veel gevoel voor dramatiek ingekleurd.
Dit vind ik overal meer en meer terug en komt grotendeels door de grote invloed van de reclamebusiness: sla maar eens een tijdschrift open en de opgefokte foto's springen eruit.
Ik vraag mij dan ook af wat de fotografen hiermee moeten.
Alles kan met photoshop, of alternatieven maar wat moet een fotograaf dan nog met zijn techniek en oog aanvangen?
Sorry dat ik er zo over denk maar het moest er deze keer uit.
Nogmaals: geen controverse, wel mijn gedacht.
Comment