Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Molen(tje)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Molen(tje)

    De 1ste is de beste, mooiste compo, niet te donker en veel details te zien op het molentje met mooie wolken en een weids landschap als achtergrond.
    BD0723BE

    Comment


    • #17
      Re: Molen(tje)

      De eerste, mooiere kleuren, beter contrast. Klopt wat er over de wolken wordt gezegd.
      Have fun!
      EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

      Comment


      • #18
        Re: Molen(tje)

        de eerste Bouk. Molen is nadrukkelijker en veel duidelijker aanwezig. In de 2e is ie te donker en "slechts" deel van het landschap.

        Groeten, Bert
        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
        www.bertofotografie.be

        Comment


        • #19
          Re: Molen(tje)

          Bij de eerste vind ik het molentje wat te dichtbij staan , neemt te veel de aandacht , en de tweede vind ik te donker

          Comment


          • #20
            Re: Molen(tje)

            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
            Bij de eerste vind ik het molentje wat te dichtbij staan , neemt te veel de aandacht .
            Molentje is hier het hoofdonderwerp hoor Koen.
            er staat er trouwens nog een aan de horizon, maar die is dan waarschijnlijk weer tè ver weg?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #21
              Re: Molen(tje)

              geef mij maar nummerke 1
              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

              Comment


              • #22
                Re: Molen(tje)

                Twee prachtige foto's met heerlijke zichten en zalige wolken. Ik heb ook een hele lichte voorkeur voor je eerste, maar beiden zijn prima! Knap gezien en knap vastgelegd!

                Groetjes,
                Ann

                Comment


                • #23
                  Re: Molen(tje)

                  Nr 1 heeft de beste belichting, qua compo zijn ze evenredig...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Molen(tje)

                    Leuk om te zien hoe meningen kunnen verschillen over een zo simpel onderwerp !
                    Ik verkies ook de eerste, die is wat rustiger en er is meer evenwicht. In de tweede - ook wat donker - vechten de molen en het huis om aandacht en dat trekt het geheel wat uit balans....maar ja da's mijn mening hé.

                    Twee hele mooie opnames overigens...vooral de eerste
                    mvg
                    Frederico

                    Comment


                    • #25
                      Re: Molen(tje)

                      ga ook zeker voor de eerste ! rustiger en betere comp.,

                      Comment


                      • #26
                        Re: Molen(tje)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frederico Bekijk bericht
                        Leuk om te zien hoe meningen kunnen verschillen over een zo simpel onderwerp !
                        Ik verkies ook de eerste, die is wat rustiger en er is meer evenwicht. In de tweede - ook wat donker - vechten de molen en het huis om aandacht en dat trekt het geheel wat uit balans....maar ja da's mijn mening hé.

                        Twee hele mooie opnames overigens...vooral de eerste
                        mvg
                        Frederico
                        Ik schijn hier zowat de enige te zijn die voor de tweede opteer.
                        Iedereen vindt in nr2 heel wat gebreken en oordeelt hier typisch volgens de gangbare gebruiken van beeldopbouw, contrast, uniformiteit, volmaaktheid, e.d.
                        Persoonlijk ga ik voor nr2 omdat de afbeelding de realiteit sterk benadrukt:
                        - tegenstelling donkere hemel (links= slecht) en heldere hemel (rechts = goed)
                        - natuur wordt weergegeven zoals ze is met haar inherente gebreken (overgang naar bewolkig met nog een flardje zon erdoor)
                        - beweging in de foto door de schuinoplopende weg
                        - wolken formatie en begane grond (weg) die samenlopen in de gezichtseinder geven diepte aan het geheel.

                        Kortom: nr1 is kwalitatief ok ,sereen en doods maar nr2 is levendig en vol informatie.
                        Anders gezegd 1 = dagbladartikeltje en 2 = poezie.

                        Hoe denk je er zelf over Bouk?

                        Henri
                        lidnummer: BD0435BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Molen(tje)

                          Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                          Ik schijn hier zowat de enige te zijn die voor de tweede opteer.
                          Iedereen vindt in nr2 heel wat gebreken en oordeelt hier typisch volgens de gangbare gebruiken van beeldopbouw, contrast, uniformiteit, volmaaktheid, e.d.
                          Persoonlijk ga ik voor nr2 omdat de afbeelding de realiteit sterk benadrukt:
                          - tegenstelling donkere hemel (links= slecht) en heldere hemel (rechts = goed)
                          - natuur wordt weergegeven zoals ze is met haar inherente gebreken (overgang naar bewolkig met nog een flardje zon erdoor)
                          - beweging in de foto door de schuinoplopende weg
                          - wolken formatie en begane grond (weg) die samenlopen in de gezichtseinder geven diepte aan het geheel.

                          Kortom: nr1 is kwalitatief ok ,sereen en doods maar nr2 is levendig en vol informatie.
                          Anders gezegd 1 = dagbladartikeltje en 2 = poezie.

                          Hoe denk je er zelf over Bouk?

                          Henri
                          Ik volg hier.
                          De tweede blijf ik naar kijken. Prachtig!
                          De eerste komt op mij saaier over.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Molen(tje)

                            Allebei mooi, met een voorkeur voor twee omwille van de dynamiek. Had misschien ietsjes lichter gemogen, maar wie ben ik?
                            Ik ben eveneens jaloers op jouw landschappen, bouk. Ik moest tot aan de zee om een horizon te zien!
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Molen(tje)

                              Tja, persoonlijk kan ik moeilijk kiezen: bij de eerste staat de molen er inderdaad mooi op, maar de rest van de compositie kan niet echt bekoren; bij de tweede vind ik dan weer dat de molen er, zeker indien als onderwerp bedoeld, niet goed op staat. De algemene compo vind ik hier dan weer veel beter. Er is dieptewerking door het weggetje en er is "meer te zien". Misschien daar een stapje of twee naar links zodat het molentje er niet zo eigenaardig op staat?
                              Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                              Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                              Comment


                              • #30
                                Re: Molen(tje)

                                Ik ga ook voor nummer 1 zalige plaat voor mij.
                                So much to do, so little time !
                                http://franky289.fotopic.net/

                                Comment

                                Working...
                                X