Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Duidelijke voorkeur voor de eerste.
Bij de 2e vind ik de molen en het gras te donker.
Bovendien is de molen minder goed herkenbaar; en wijst niet naar het beeld zelf.
Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo
Het blauwe van de lucht in foto twee in foto 1 zou de plaat afgemaakt hebben..Nu vind ik het te fel.
De compo is echter de betere want je molentje op de tweede valt een beetje uit het oog door de wolken.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
De compositie van de 2de vind ik hier beter, het weggetje bijgenomen en mooie diepte in je foto!! Ook de lucht is hier mooier, maar de molen stond dan beter aan de re kant,kon je die niet verplaatsen???? Ook het huis die mooi belicht is in de verte vraagt aandacht!! Alleen jammer dat het gras en de molen wat aan de donkere kant zijn!!
Ik blijf bij de 2de!!
Gr Tantine
Bij de eerste gaat het om het molentje, bij de tweede draait de foto meer rond de wolken waar het molentje dan de spelbreker is. Is dit een goede uitleg?
Voor mij de eerst in foto 2 stoord de molen door de rare vorm
Groeten
Joeri
Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR
Vind nr1 nogal vlak (typisch Nederland hé) maar verkies nr2 omdat er veel meer dynamiek inzit en de diagonale weg, samen met wolken en pijl ons oog het beeld laat inlopen.
Verdorie Bouk ik ben werkelijk jaloers op die wijdse en weidse blikken die jij daar vanuit je luie stoel (figuurlijk) kan bewonderen. Jij bent beslist een bevoordeeld man.
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Het blauwe van de lucht in foto twee in foto 1 zou de plaat afgemaakt hebben..Nu vind ik het te fel.
De compo is echter de betere want je molentje op de tweede valt een beetje uit het oog door de wolken.
Ik volg , eveneens is de tweede way to dark , volgende keer beter opletten
Beetje ruis onderdrukken in de lucht is een tip
xiebu
"Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
*BD1033BE*
Comment