Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wilde bloemen bij Paradise in Mount Rainier National Park, USA

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wilde bloemen bij Paradise in Mount Rainier National Park, USA

Prachtig, wat meer valt erover te zeggen.

Wat mij van mijn vorige reis in bijgebleven is dat bergen op een afstand altijd een andere kleur (blauwe schijn) hebben dan wanneer je er dichtbij of op staat. Ik dacht vroeger dat dat enkel zo op foto was, maar zo zie je ze dus effectief. Dus een "schijn" op de bergen is eigenlijk natuurlijk, dus waarom zou je dat proberen wegwerken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
      Ja hoor, prachtig toch...en al dat moois komt dan nog met zeer interessante uitleg...beide mooi foto's maar toch een lichte voorkeur nr 2 voor het meer aan kleur met die geel bloemen...sterk werk
      En zo denk ik er ook over!

Groetjes chrit.
      Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
        Dank voor je berichtje en je ideeen, die ik inderdaad wel begrijp en apprecieer! Soms heb je de mogelijkheden niet om te verwezenlijken wat je net wil. Wij waren niet in groep op vakantie, gewoon met ons tweetjes (man en mezelf). Ja, ik had heel graag wat vroeger in de morgen willen gaan, maar de zon gaat hier op rond 5u30 en dat was me iets te vroeg omdat er ook nog een hele rit aan vooraf ging en een 30-45 minuten wandelen om op deze plek te geraken. In de latere namiddag en zelfs tot in de latere uren van de avond was het bijna niet uit te houden van de hitte (35 graden in dit gebied) waardoor in de latere namiddag de wolken kwamen aanzetten met nu en dan gedonder zodat Mount Rainier niet meer te zien was. Het was ongelofelijk eigenlijk hoe snel de wolken zich vormden en hoe die berg gewoon verdween! In de latere namiddag en 's avonds zit je dan ook nog met meer insecten dan overdag en daar bovenop komen ook de rendieren en herten tevoorschijn bij het vallen van de avond. Die wilden we liever niet tegenkomen op de weg als we met de auto door dit park rijden waar geen verlichting is. We zijn zo al eens geschrokken geweest toen een hert opeens uit het bos gelopen kwam en bijna onder onze auto lag. We hebben op het nippertje uitwijken, maar als er een tegenligger was geweest...dan was het wel erger geweest.

Die morgen waren we vroeg vertrokken ( rond 7u) omdat ik graag nog wat van het overige morgen licht had willen profiteren, maar omwile van een weg die gesloten was moesten we volledig omrijden en in plaats van 45 minuten rijden was het nu 2 uren rijden. Ik begrijp ook wat je bedoelt met de bloemetjes, maar je moet op de voorziene paden blijven en mag niet zomaar in die bloemenweides gaan staan.

Sorry voor mijn lange uitleg, maar zo begrijp je misschien ook wel een beetje dat je niet altijd de situaties in de hand hebt zoals je dat soms wil. Zeker niet als het gaat om moeder natuur. Maar dat zal je zelf ook wel weten!

Groetjes uit Vancouver,
        Ann

Ik begrijp je volkomen Dat van die paden.....is dat echt zo strak bepaald waar je mag en niet mag komen. Rondom Mount Rainier ligt toch een enorm uitgestrekt gebied.
        Enfin misschien is het ook beter zo...dan kan iedereen langer deze bloemen genieten
        Bedankt voor je bijkomende uitleg.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
          Dat van die paden.....is dat echt zo strak bepaald waar je mag en niet mag komen. Rondom Mount Rainier ligt toch een enorm uitgestrekt gebied.
          Enfin misschien is het ook beter zo...dan kan iedereen langer deze bloemen genieten
          Bedankt voor je bijkomende uitleg.
          Ja, het is inderdaad wel zo en dan vooral in de drukker bezochte gebieden van dit park die gemakkelijk met de auto te bereiken zijn. Men heeft daar overal echt wandelpaden die je volgt voor de gemakkelijkere begaanbare gebieden en zandweggetjes voor de moeilijkere begaanbare gebebieden. Het is inderdaad een erg uitgestrekt gebied met zo'n 953.5 km2 in oppervlakte, maar nog 97% is volledig wildernis gebied en maar 3% van deze omgeving is toegangkelijk.

Hier nog een paar foto'kes als toelichting.

Deze bordjes kom je op elk trail/wandelpad tegen, het zou nog al wat zijn als die 2 miljoen bezoekers die hier per jaar komen de planten vertrappelen

Zo zien de meeste wandelpaden/hiking trails (links in het beeld) eruit in dit park

De meer bezochte gebieden hebben bredere wandelpaden zodat mensen met kinderwagens en rolstoelen ook kunnen genieten van dit stukje natuur

Comment

Working...
          X