Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Singapore - Marina Bay

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Singapore - Marina Bay

Allen bedankt voor de reacties.
    @Peterdep : Ik heb er een beetje aan gesleuteld. Is het meer zoiets dat jij bedoelt ? Nu is er natuurlijk een stuk weggevallen door te croppen en ik heb ook dat afkappen van die lantaarns aangepast door de meest prominente weg te clonen, of vind je dat ik ze dan beter allemaal kan wegclonen ?
    Vinden de anderen deze versie ook beter ?

"If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
      Allen bedankt voor de reacties.
      @Peterdep : Ik heb er een beetje aan gesleuteld. Is het meer zoiets dat jij bedoelt ? Nu is er natuurlijk een stuk weggevallen door te croppen en ik heb ook dat afkappen van die lantaarns aangepast door de meest prominente weg te clonen, of vind je dat ik ze dan beter allemaal kan wegclonen ?
      Vinden de anderen deze versie ook beter ?
      Eigenlijk bedoel ik iets al dit:

Bij deze crop is echter wel een groot deel van het plateau rechts vervallen en staat de muur aan de linkerzijde van de brug (met de lantaarns) niet op de foto. Nu is het kader aan de onderzijde van de foto een rol gaan spelen in de compositie. Evenzo de onderzijde van het rechter kader als een onderdeel van de driehoek die gevormd wordt door de leuning.
      Overigens denk ik niet dat met de huidige foto dat te bereiken is waarop ik doelde met mijn initiële opmerking. Die opmerking had betrekking op het bepalen van de compositie op het ogenblik dat de foto genomen werd.

Comment

@peterdep : 't was mij eigenlijk om het landschap te doen, waarvan de brug een onderdeel uitmaakt zonder te domineren. Ik vrees dat rekening houdend met uw opmerkingen de brug de hoofdrol zou spelen. Niets op tegen natuurlijk, maar ik vrees dat ik dat een beetje te veel brug zou gevonden hebben en te weinig landschap, anders had ik de foto bij architectuur moeten posten.
        Als je met een 10 mm exact lijnen probeert te kaderen op het moment van het nemen van de foto vrees ik dat je dan in de problemen komt met scheve lijnen. Wil je dan het perspectief corrigeren, dan valt een stuk van uw kader al gelijk weg en is er ook weer het probleem van het afkappen van objecten. Rechte lijnen met een 10 mm is dus niet zo evident.
        Als ik er nog eens kom probeer ik het misschien nog wel eens op jouw manier om te zien wat het geeft.
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Drie geslaagde en uitnodigende platen. Niet te veel aan veranderen wat mij betreft.

Comment

Ook hier voorkeur voor de 3de plaat
            pitteljon.be
            The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

Comment

Working...
            X